مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: قرارداد خرید تجهیزات ساخت بندر جدیدی در خرمشهر با ظرفیت ۳۵۰ هزار تی یو منعقد شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ 23 January 2018

محمد محسنی در نشست خبری که امروز در سالن جلسات اداره بندر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: اجرایی کردن کار دفتر CBC (دفتر مشترک ایران و عراق) نیازمند اراده دو کشور است و به‌صورت یک‌طرفه قابل انجام نیست.

وی با بیان اینکه ما آمادگی کامل برای تحقق این موضوع را داریم عنوان کرد: این کار مشترک به سود ما است و راه‌اندازی این دفتر مزایای زیادی برای ما دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به ساختمان موزه‌ای که در محل این بندر در حال آماده‌سازی است، بیان کرد: نهایی شدن کار این ساختمان نیازمند تخصیص اعتبار بوده که قرارداد آن نهایی شده است و امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود.

وی عنوان کرد: ایجاد ترمینال کانتینری با ظرفیت 350 هزار تی یو نیز در برنامه ما است که دارای مشخصات فنی، مهندسی و عملیاتی خوبی است.

محسنی با بیان اینکه 2 روز پیش‌ قرارداد خرید تجهیزات ساخت این بندر منعقد شد اظهار کرد: راه‌اندازی این بندر رونق مضاعفی به بندر خرمشهر می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه اسکله 4 پست خرمشهر نیز تا آخر سال تحویل داده می‌شود، گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم هر آن چیزی که سرمایه‌گذار برای حضور در این بندر نیاز دارد فراهم می‌کنیم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: نیمه دوم سال 97 به امید خدا نیمه شکوفایی بندر خرمشهر است و اقدامات مختلفی برای این منظور در آن زمان در نظر گرفته شد.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار