مدیر فرهنگی هنری منطقه ارس خبر داد:
سومین جشنواره هنری نقاشی بر روی تخم مرغ های نوروزی ارس با حضور هنرمندانی از ایران و چند کشور هدف همسایه منطقه آزاد ارس در اسفندماه برگزار می شود.
کد خبر: ۵۵۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 24 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس گفت: فراخوان دریافت آثار این جشنواره منتشر شده و پس از انجام داوری و انتخاب آثار، برگزیدگان بخش کارگاهی برای اجرای طرح بر روی تخم مرغ های غول پیکر با هزینه سازمان منطقه آزاد در منطقه حضور می یابند.
ابراهیم نصیری افزود: این جشنواره در دو بخش مسابقه و کارگاه با هدف پاسداشت، معرفی و ترویج آیین رنگ آمیزی تخم مرغ های نوروزی که در سالهای اخیر بنام منطقه ارس ثبت ملی گردید، با موضوعات نوروز و معرفی منطقه آزاد ارس برگزار می گردد.
وی گفت: در دوره اول برگزاری این جشنواره حدود 600 اثر به بخش کارگاهی و در سال دوم 900 اثر به بخش کارگاهی و بیش از 700 اثر به بخش مسابقه از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده بود و امسال قطعا شاهد رونق بیشتر جشنواره خواهیم بود.
وی افزود: با حکم آقای دکتر داداش زاده؛معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس، استاد صابر بقال اصغری بعنوان دبیر سومین جشنواره نقاشی بر روی تخم مرغ های نوروزی ارس منصوب و معرفی شد.
نصیری افزود: آقای صابر بقال اصغری که از فعالان باسابقه و متخصص هنرهای تجسمی استان آذربایجان شرقی است در دو دوره گذشته جشنواره نیز بعنوان دبیر حضور داشته و با درایت ایشان شاهد برگزاری جشنواره های منظم و کیفی در این منطقه بوده ایم.
نصیری ادامه داد: آیین یومورتا بویاماخ یا همان رنگ آمیزی تخم مرغ یکی از آیین های بسیار قدیمی برخاسته از آذربایجان بوده و در کشورهای زیادی از جمله کشورهای همسایه ایران مرسوم است و همین امر زمینه ساز برگزاری این رویدادهنری بصورت بین المللی را فراهم کرده است.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه ارس گفت: در بخش مسابقه نیز نیز برای افرادی که به صورت حرفه ای در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت نمی کنند، این فرصت فراهم شده است که آثار خود را بر روی تخم مرغ هایی با ابعاد واقعی کار کرده و به این جشنواره ارسال کنند.
نصیری اظهار داشت: علاقمندان به حضور درجشنواره بایستی تا 30 بهمن ماه آثار خود رابه نشانی art@arasfz.ir ارسال نمایند.
اضافه می شود بر اساس فراخوان منتشره جهت شرکت در بخش مسابقه علاقمندان می توانند آثار خود را روی تخم مرغ های طبیعی و سفالی طراحی و اصل آثار را تا 30 بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره به آدرس تبریز – باغشمال پلاک 16 کد پستی 5137675843 ارسال نمایند.
همچنین در بخش کارگاهی یک عدد ماکت تخم مرغ به ارتفاع یک و نیم متر از جنس فایبر گلاس در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد تا طرح ارسالی برگزیده خود را بر روی ماکت اجرا نمایند.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سومین جشنواره نقاشی بر روی تخم مرغ های نوروزی ارس می توانند به آدرس Arashonar.ir یا شماره های 04131351412-04131351912مراجعه نمایند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار