چهل‌وهشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عصر روز گذشته به ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 25 January 2018

به گزارش تابناک : استاندار خراسان‌ رضوی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت توزیع عادلانه درآمدهای مالیاتی تأکید کرد و گفت: مالیات و عوارضی که از واحدهای اقتصادی فعال در خراسان‌ رضوی دریافت می‌شود باید در همین استان هزینه شود.
وی افزود: درآمدهای مالیاتی و عوارض دولتی شرکت ایران‌خودرو خراسان به استان تعلق نمی‌گیرد. این موضوع را بارها پیگیری کرده‌ایم اما با وجود دستور وزیر سابق صنعت و معدن، هنوز اتفاقی نیفتاده است.
رشیدیان ادامه‌ داد: ایران‌خودرو خراسان باید از حق‌العمل‌کاری به پیمانکاری تبدیل شود. درست نیست که استان خراسان از مالیات و عوارض دولتی ناشی از فعالیت این واحد تولیدی محروم شود.
وی همچنین به پیش‌بینی افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ٩٧٧ اشاره‌ کرد و گفت: اکنون فعالان بخش خصوصی با نرخ‌های مالیاتی فعلی دچار مشکل هستند. بنابراین افزایش نرخ چندان به صلاح نیست.
استاندار خراسان‌ رضوی تأکید‌ کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، افزایش درآمدهای مالیاتی از محل ایجاد ظرفیت‌های جدیدی برای اخذ مالیات تأمین خواهد شد.
وی افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور مسئولان قضایی و بازرسی، راهکارهای تسهیل و بهبود فضای کسب‌و‌کار و جذب سرمایه‌گذاری بررسی شد که امیدواریم این نشست‌ها به درک متقابل برای پیشرفت و توسعه منتهی شود.
رشیدیان بر ضرورت مشارکت فعالان بخش خصوصی برای اجرای طرح «کارورزی» تأکید کرد و افزود: برای کسانی که در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند، معافیت‌‌های مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: به رغم ابلاغ طرح «کارورزی» و سهمیه محدودی که برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده، هنوز همان سهمیه اندک نیز تکمیل نشده است.
استاندار خراسان‌ رضوی درباره پیشنهاد توقف دریافت بهای خدمات و عوارض مدیریت پسماند از سوی مدیریت شهری از واحدهای صنعتی نیز اظهار کرد: دریافت بهای خدمات از سوی شهرداری مشهد هیچ مشکل قانونی‌ای ندارد.
تک‌نرخی شدن ارز
رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه با اشاره به گلایه برخی از فعالان بخش خصوصی مبنی‌‌بر تأخیر در بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرات اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی پیش از این، در بخشنامه‌ای به استان‌ها تأکید کرده بود که مالیات دریافتی بابت ارزش افزوده صادرات حداکثر طی یک ماه بازگردانده شود اما متأسفانه این مهم تاکنون اجرایی نمی‌شد.
غلامحسین شافعی افزود: سازمان امور مالیاتی سه روز پیش دوباره در قالب بخشنامه‌ای به ادارات استانی، مقرر کرد که طی یک ماه، مالیات بر ارزش افزوده صادرات به صادرکنندگان بازگردانده شود. بنابراین اگر موردی مبنی‌بر تأخیر در بازپرداخت وجود داشته باشد، دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری خواهد کرد.
وی در ادامه به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر اشاره‌ کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی اسفند سال ٩۵۵ اعلام کرد که ارز تا پایان همان سال تک‌نرخی می‌شود اما این وعده تاکنون تحقق نیافته است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد تک‌نرخی شدن ارز باشیم زیرا ارز دو‌نرخی نتیجه‌ای جز ایجاد فساد و رانت ندارد.
وی همچنین به ضرورت تظلم‌خواهی بابت سهم استان از آمدهای مالیاتی تأکید کرد و گفت: در تعیین سهم استان از درآمدهای مالیاتی، باید تجدیدنظر شود. پیگیر این هستیم که سهم خراسان رضوی از این درآمدها عادلانه شود.  

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار