نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون باید این مطالبه را در این 40 سال از مسئولان و معاونان قوای مجریه، مقننه و قضائیه داشته باشیم که فرمایشات مقام معظم رهبری نباید بر روی زمین بماند.
کد خبر: ۵۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 27 January 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره تقطیع و تحریف اظهارات خود توسط یک شبکه اجتماعی ضد انقلاب،‌ اظهار داشت: ما بعد از اغتشاشات اخیر در جلساتی با برادران و نیروهای ولایتمدار استان نسبت به بررسی، عملکرد، آسیب‌ها و زخم‌هایی که در پیکره نظام اسلامی به وجود آمده و سبب سوءاستفاده‌هایی شده جلساتی را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه محور این جلسات ارزیابی عملکرد 40 ساله انقلاب بود، گفت: به نظر می‌رسد مردم در 8 سال دفاع مقدس همه زحمت‌ها و فداکاری‌ها را به جان خریدند و برای اولین بار در 200 سال گذشته تجربه‌ای را آفریدند که حتی یک متر از خاک مقدس ایران به دشمن واگذار نشد.

آیت‌الله فرحانی با تاکید بر اینکه متاسفانه بعد از دفاع مقدس اخطار مقام معظم رهبری مبنی بر نفوذ یک جریان روشنفکر بیمار و دارای گرایش‌های ضددینی متکی به غرب جدی گرفته نشد، گفت: این روند از دولت سازندگی شروع و مدل توسعه‌ای که در ایران اسلامی اجرا شد یک مدل غربی و اشرافی زاده بود که فاصله فقیر و غنی را زیاد کرد. مخصوصا در بعضی از استان‌های مرزی همچون خوزستان این فاصله به شدت احساس می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنار مردم فقیر متاسفانه شهرک‌های آنچنانی ایجاد شد اما در سفر نورانی مقام معظم رهبری به خوزستان این جریان مورد آسیب‌شناسی قرار گرفت و ایشان نسخه بسیار مؤثر برای رفع مشکلات مردم ارائه فرمودند.

وی ابراز تاسف کرد فرمایشات و نسخه رهبری مورد توجه قرار نگرفت و در 4 دولت قبل هیچ گامی در این جهت برداشته نشد و در این دولت نیز نگاه غلطی به مقوله فساد وجود دارد که نشأت گرفته از یک اتاق فکر بیمار است و همین باعث بروز برخی اتفاقات در کشور به ویژه استان خوزستان شده است.

آیت‌الله فرحانی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه کسانی که در این سال‌ها قدرت اجرایی کشور را در دست داشتند نمی‌توانند نقش اپوزیسیون را بازی کنند، گفت: متاسفانه این نقش را آقایان هاشمی و خاتمی قبل از فتنه انجام دادند. آقای احمدی‌نژاد در حال انجام دادن آن است و امروز در مطالب آقای روحانی هم وجود دارد. اگر ملاحظه کنید می‌بینید مسیری که ایشان در صحبت‌های خود دنبال می‌کند نیز همین است یعنی اشکال را به نظام و حاکمیت برمی‌گرداند.

به اعتقاد این عضو مجلس خبرگان رهبری، نخبگان ما حتی مجلس خبرگان رهبری نقش خود را نسبت به مسئله صیانت از ولایت اجرا نکرده است و این سبب می‌شود مقام معظم رهبری تنها بماند. بنابراین خبرگان نمی‌تواند در مسئله صیانت از ولایت نقش خود را ایفا نکند. بلکه باید صیانت از ولی امر مسلمین نیز داشته باشد. در این 5 دولت ببینید ما در چه وضعیتی قرار گرفته‌ایم. باقیمانده این دولت را هم می‌توان حدس زد.

وی تاکید کرد: اکنون باید این مطالبه را در این 40 سال از مسئولان و معاونان قوای مجریه، مقننه و قضائیه داشته باشیم که فرمایشات مقام معظم رهبری نباید بر روی زمین بماند.

آیت‌الله فرحانی از عنایت مقام معظم رهبری در مورد اختصاص 150 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای حل مسائل خوزستان تشکر و تصریح کرد: امیدوارم به شرط نظارت و هزینه‌کرد درست فرجی در مسائل خوزستان حاصل شود و سرنوشت این پول نیز مثل سرنوشت پول‌های دیگر در دولت سازندگی نشود چون در آن دوره میلیاردها تومان پول در خوزستان هدر رفت و طرح‌های ویژه ناتمام و ناقصی از توسعه با مدل غربی اجرا شد که امروز ما را مشکل‌دار کرده است.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار