در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز مطرح شد؛
در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز، لایحه هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۵۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 29 January 2018

 

بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با تاخیر ٤٥ دقیقه ای و غیبت چهار عضو برگزار شد.

به گزارش "تابناک": در این جلسه لوایحی همچون، تمدید اجاره ساختمان اداری جهت اداره کل امور مالیاتی خوزستان، تجهیز و پشتیبانی سامانه هوشمند تاکسیرانی و اتوبوسرانی و همچنین مساعدت به سه مسجد، یک موسسه فرهنگی مذهبی و سه شهروند اهوازی در دستور کار قرار گرفت.

محمد جعفر فلسفی در ابتدای این جلسه عنوان کرد: شورای شهر بنا ندارد که وارد بحث های حاشیه ای شود و همین موضوع را می توان وجه تمایز این شورا با شوراهای قبلی برشمرد. به طور حتم در صورتی که نیاز باشد اعضای شورا به هر بحثی که در حوالی شورا رخ دهد در موقع مناسب پاسخ خواهند داد.

حسین حیدری عضو شورای شهر در خصوص اولین لایحه شورا با عنوان تمدید اجاره ساختمان اداری جهت اداره کل امور مالیاتی خوزستان گفت: این ساختمان سال ها است که در اختیار این نهاد است و در همین راستا دیوان محاسبات اداری به شورای شهر اعلام کرده که بر اساس تشریفات قانونی مبلغ کرایه ای بالغ بر یک میلیون تومان مقرر شود. لازم به ذکر است که سه درصد از قانون مالیات ارزش افزوده از سوی این نهاد به شهرداری پرداخت می شود.

سید ناصر موسوی نژاد دیگر عضو شورا در این زمینه گفت: این ملک در منطقه امانیه واقع شده و این میزان کرایه صحیح نیست در ابتدا باید ابعاد ملک مشخص شود؛ وضعیت کامل سنجیده و سپس کرایه مشخص شود.

پرداخت سلیقه ای عوارض از سوی اداره کل مالیات

مهران باباپور نیز در ادامه این بحث عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی به صورت سلیقه ای عوارض را به سازمان ها پرداخت می کند و این میزان بر اساس قانون نیست. در اختیار قرار دادن این ساختمان با کرایه یک میلیون تومانی یک کلاه شرعی است. زیرا همین یک میلیون تومان هم وصول نمی شود. سیستم شهرداری توقعات خود را بالا ببرد و مطالبات بیشتری داشته باشد.

عبدالزهرا سنواتی نیز با موافقت با اصل این لایحه افزود: قوام شهرداری مبتنی بر عوارض است. ما در این زمان نیاز به چنین تعاملاتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای مختلف از جمله اداره کل مالیات داریم.

محمد رضا ایزدی دیگر عضو شورا در مخالفت با نوع گفتمان تعملاتی در این خصوص گفت: مسئولیت یک نماینده و یا یک سازمان پیگیری مطالبات مردمی در حوزه وظیفه خود است. چنین تعاملاتی کج روی است و این سیستم باید اصلاح شود.

منوچهر نوشادی نماینده شهرداری اهواز در شورای شهر نیز با حضور در این جلسه در خصوص این لایحه عنوان کرد: سیستم شهرداری به مالیات بر ارزش افزوده وابسته است؛ صحبت های اعضا در این خصوص کاملا صحیح است، اما باز هم باید گفت ما به این تعاملات نیازمند هستیم.

با اعلام کفایت مذاکرات این لایحه به رای گذاشته شد و در انتها با موافقت اعضا به تصویب رسید.

سیستم تاکسیرانی و اتوبوس رانی اهواز هوشمند می شود

رحیم کعب عمیر در خصوص لایحه تجهیز و پشتبانی سامانه هوشمند تاکسیرانی و اتوبوس رانی گفت: این پروژه از سال نود در شهر اهواز انجام شده و در این زمان به دنبال این هستیم تا در قرارداد جدید برنامه های به روزتری داشته باشیم. در الگوی قبلی این پروژه شهرداری اهواز موظف به پرداخت ماهیانه صد میلیون تومان هزینه می شد؛ اما به صورت کلی تجربه پروژه ای کارآمد و مفید بود.

وی در ادامه کنترل سوخت از طریق سنسور، اتاق مانیتورینگ برای کنترل ناوگان، خرید بلیط در خودرو و نصب کارتخوان ها را از جمله مزایای این پروژه عنوان کرد و افزود: در نسخه جدید این قرارداد بار هزینه ای که بر عهده شهرداری بود به صفر می رسد.

با موافقت اعضا در انتهای جلسه این طرح و سایر طرح های مساعدت مالی به تصویب رسید و ادامه جلسه به صورت محرمانه و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

 

منبع: مهر

برچسب ها: شورای شهر اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار