استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آلودگی رودخانه کارون بیان کرد: از همه مهم‌تر در مبحث آلودگی کارون این است که سلامت مردم در خطر است و چنین شرایطی واقعاً در شأن مردم خوزستان نیست.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰ 31 January 2018
آلودگی آب کارون سلامت شهروندان را به خطر انداخته است
 
غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشستی که در استانداری خوزستان به منظور جمع بندی سفر دو روزه  معاون هماهنگ‌کننده دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در این استان برگزار شد، اظهار کرد: دولت در این مدت تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات خوزستان و اهواز  به عنوان کلانشهر داشته است  و امیدوارم تا مشکلات و عقب‌ماندگی‌های اهواز به‌عنوان یک کلان‌شهر، مرکز استان و مهم‌ترین شهر منطقه جنوب غرب کشور، مرتفع شود.
 
وی ادامه داد: شایسته نیست که اهواز به‌عنوان پایتخت و مرکز انرژی چنین مشکلاتی داشته باشد، با توجه به اینکه بزرکترین رودخانه کشور هم در آن جریان دارد.
 
شریعتی افزود: امیدوارم با پشتکار، عنایت و توجه ویژه‌ای که دولت به خوزستان دارد؛ بتوانیم جلساتی پیرامون مسائل مهم و اساسی استان برگزار کرده و نتیجه‌ای مطلوب در این راستا حاصل شود.
 
به گزارش "تابناک" وی با اشاره مشکلات فاضلاب شرق اهواز گفت: این پروژه پیشرفت 90 درصدی داشته است ولی من نگرانم و در این مدت به هر طریقی که توانستم برای پیشبرد آن ورود کردم.
 
استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آلودگی رودخانه کارون بیان کرد: از همه مهم‌تر در مبحث آلودگی کارون این است که سلامت مردم در خطر است و چنین شرایطی واقعاً در شأن مردم خوزستان نیست؛ انتظار داریم تا با تلاش همگانی، سطح رفاه زندگی مردم استان و اهواز ارتقا پیدا کند تا شهری که مرکز تولید نفت در کشور است ماندگاری و ایستایی بالایی برای مردم داشته باشد چراکه مهاجرت از این شهر بسیار بالا رفته است.
 
شریعتی با اشاره به اعتبار 3/5 میلیارد دلاری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: فاز اول این طرح که از سال 92 آغاز  شده است امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ در اجرایی شدن فاز دوم طرح نیز از گردنه سخت تخصیص آب به طرح عبور کرده و این قول بزرگ نهایی شدن تخصیص آب و حل شده بودن اعتبار آن از سوی معاون هماهنگ‌کننده معاون اول رئیس‌جمهور خبر خوبی است.
 
شریعتی، یادآور شد: در زمینه ریزگردها سال گذشته حدود 40 هزار هکتار کشت کردیم؛ برای امسال نیز 19 هزار هکتار کشت خواهیم کرد همچنین یکی از کانون‌های مهم ریزگرد نیز با آبگیری تالاب منصوری که حدود 14هزار هکتار است، کنترل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در زمینه تأمین آب شرب نیز چند پروژه مهم داریم، تصریح کرد: یکی از این پروژه ها طرح آب‌رسانی غدیر است که کار نسبتاً خوب پیش می‌رود و با این وضعیت انشاالله طبقمصوبه دولت پیش می‌رویم. 
 
شریعتی ادامه داد: کارهای لازم برای آب شمال شرق نیز در حوزه شرب و کشاورزی شهرهای این منطقه انجام شده است؛ و عملیات آن از اسفند آغاز می شود، در حوزه جنوب شرق نیز اقدامات اساسی انجام گرفته است.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: به مصوبه دولت پایبندیم و بند به بند آن را دنبال خواهیم کرد دولت در این زمینه سنگ تمام گذاشته است؛ امیدواریم ظرف 3 الی4 سال آینده برنامه های دولت برای حل مشکلات استان خوزستان را به سرعت عملیاتی کنیم.
 
وی بیان کرد: برای آب روستایی خوزستان نیز سالانه 150 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مصوب شده تا این مشکلات را حل کنیم.
 
استاندار خوزستان در پایان اعلام کرد: اکنون شوری آب در اهواز بالای 2هزار و در خرمشهر و آبادان حتی به 4 هزار هم می‌رسد؛ قطعاً هیچ شهر دیگری با این شرایط آب را مصرف نمی‌کند و واقعاً مردم خوزستان با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کنند.
 
 
برچسب ها: کارون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار