آیت‌الله جزایری:
نماینده ولی‌فقیه در استان خوستان با بیان اینکه از مدیران می‌خواهم وقتی کسی برای سرمایه گذاری در استان می‌آید اینقدر سختگیری نکنند، گفت: در استان ما این سختگیری از همه جا بیشتر است و از مدیران می‌خواهم قوانین را با موقعیت جامعه تطبیق دهند.
کد خبر: ۵۶۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ 01 February 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در دیدار مدیران و اقشار مختلف مردم که امروز ۱۲ بهمن ماه صورت گرفت، با بیان اینکه شهادت حضرت زهرا(س) گامی در راستای مبارزه با نفاق بود، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) از جانب خداوند مأمور به جهاد با کافران و منافقان بود؛ «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ؛ اى پيامبر با كافران و منافقان جهاد كن و بر آنان سخت بگير» رسول خدا در طول سال‌‎های اول حکومت در مدینه طی جنگ‌های مختلف با کفار جنگید، اما در تاریخ اثری از جنگ پیامبر با منافقان دیده نمی‌شود. حال آنکه در این آیه شریفه به آن اشاره شده است.

به گزارش "تابناک" وی گفت: امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) را دنباله رسالت پیامبر(ص) نامید و مأموریت مقابله با منافقان برای ایشان باقی ماند. جنگ با منافقان بر عهده حضرت زهرا(س) قرار گرفت که مبارزه قهرمانانه و بسیار سختی بود. افرادی بودند که ولایت امام علی(ع) را زیر پا گذاشتند اما حضرت حقیقت منافقان را برملا و آنها را رسوا کرد. اساس مذهب تشیع و سنگ زیرین این بنای با عظمت به دست حضرت زهرا(س) ساخته شد.

آیت‌الله جزایری افزود: بر اساس آنچه که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده، مذهب رسمی شیعه جعفری اثنی‌عشری است. گرچه در آن زمان و در مجلس قانون اساسی سال ۵۸ بسیاری مخالف این موضوع بودند ولی ما مقابله و ایستادگی کردیم و شیعه مذهب رسمی کشور شد. بنابراین امام راحل در مبارزه خود به تمام معنا پیروز شد. پیروزی امام در فروپاشی رژیم شاهنشاهی نبود بلکه هدف او استقرار اسلام ناب محمدی بود. این همان اسلامی است که از آن به عنوان اسلام عدالت، برابری، آزادگی و حریت یاد می‌شود و در آن فاصله فقر و غنا از بین می‌رود و حامی مستضعفان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوستان ادامه داد: وقتی که از امام راحل در تبعید می‌پرسیدند مقصودت چیست؟ می‌فرمود: «تمام مقصد ما، مکتب ماست.» همان مکتب پیامبر(ص)، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س). اسلام می‌گوید از خدا، پیامبر و ائمه اطهار و ولی امرتان اطاعت کنید. دلیل اطاعت ما از مقام معظم رهبری آن است که ایشان را مجتهد عادل، فقیه، باتقوا و شجاع می‌دانیم و همچون کوهی راسخ همچون امام راحل در برابردشمن ایستاده و هیچ اضطرابی در ساحتش پیدا نمی‌شود. مردم هم همانند امام و رهبری در جنگ با دست خالی در برابر دشمن ایستادند.

وی با اشاره به راهپیمایی ۱۳ دی گفت: مردم در این راهپیمایی که باشکوه‌تر از راهپیمایی ۲۲ بهمن بود، برنامه‌های دشمن را نقش بر آب کردند. این نشان دهنده صداقت مردم است که در برابر کفر ایستادند؛ هم اکنون جنگ ما با دو جبهه کفر و نفاق است.

آیت‌الله موسوی جزایری با تاکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: این مسئله بسیار مهم است و ما این مسئله را رها نمی‌کنیم. دولت مصوبات خوبی برای روستاها دارد و برای آنها وام با سود کم در نظر گرفته است که این تسهیلات برای سرمایه گذاری است. در اینجا است که جهاد کشاورزی باید وارد معرکه شود و به جوانان آموزش دهد. ادارات دولتی دیگر جایی برای استخدام ندارند بنابراین باید فکری برای بیکاران شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوستان گفت: از مدیران می‌خواهم وقتی کسی برای سرمایه گذاری در استان می‌آید اینقدر سختگیری نکنند. از قانون، چماقی درست نکنید و بر مردم وارد آورید. در استان ما این سختگیری از همه جا بیشتر است. از مدیران می‌خواهم قوانین را با موقعیت جامعه تطبیق دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار