امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که انتقال آب به عقب ماندگی خوزستان دامن می‌زند، گفت: احداث کانال‌هایی به این عظمت به هیچ وجه با انتقال آب به منظور استفاده برای شرب همخوانی ندارد.
کد خبر: ۵۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 05 February 2018

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: مساله آب و کاهش منابع آبی یک موضوع بسیار مهم در سطح بین المللی است و همه کشورهای دنیا به خصوص کشور ایران که در یک منطقه خشک قرار دارند، با آن درگیر هستند.

وی با بیان این‌که همه استان‌ها در ایران با مساله کمبود آب درگیر هستند، افزود: بر اساس آمارها و آنچه در ذهن وجود دارد سال بسیار کم بارانی را در مقایسه با سال‌های دیگر مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: استان خوزستان در دفاع مقدس همه توان خود را برای مقابله با دشمنان بعثی گذاشت و در آن سال‌هایی که خوزستان درگیر جنگ بود، استان‌های دیگر نیز درگیر جنگ بودند اما مانند خوزستان درگیری مستقیم نداشتند. در این زمینه امکاناتی که برای استان خوزستان می‌آمد برای جنگ بود اما سایر امکانات متوجه استان‌های دیگر می‌شد.

حسن زاده با بیان این‌که بحث انتقال آب به عقب ماندگی خوزستان دامن می‌زند، عنوان کرد: بعد از اتمام جنگ باید این مسایل در خوزستان جبران می‌شد اما به هیچ وجه این مسایل جبران نشد و استان‌های دیگر از نظر زیرساخت‌ها پیشرفت‌هایی داشتند اما به خوزستان و زیرساخت‌های آن هیچ توجهی نشد.

وی گفت: بر اساس فرمایش آیت الله موسوی جزایری – نماینده ولی فقیه در خوزستان- مساله انتقال آب باید در شورای امنیت ملی بررسی شود و انشالله از انتقال آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی جلوگیری شود. برای انتقال آب به منظور استفاده شرب، نیازی به احداث چنین کانال‌های عظیمی نیست و احداث چنین کانال‌هایی به هیچ وجه با انتقال آب به منظور استفاده برای شرب همخوانی ندارد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: مسئولان باید به بحث انتقال آب بدون هیچ تعصب و بخشی نگری توجه کنند و این نباشد که استان خوزستان دائما با مشکلات مواجه باشد و استان‌های دیگر با انتقال این آب به توسعه برسند.

حسن زاده با اشاره به مشکلاتی که در بحث تامین آب مورد نیاز کشاورزان استان وجود دارد، اظهار کرد: در خوزستان نه تنها در بحث آب کشاورزی، بلکه در بحث آب شرب نیز با مشکل مواجه هستیم. هیچ شهری در استان خوزستان نیست که بدون دستگاه تصفیه، آب شرب را مصرف کند و این مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در بحث آب در استان وجود دارد و صحبت‌های انجام گرفته از سوی آقای کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست- در خصوص این‌که خوزستان آب مازاد دارد، صحبت‌های غیر کارشناسی است و امیدواریم در این زمینه تجدید نظر صورت بگیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار