وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: با توجه به آمار‌های جهانی در سال۲۰۱۷ در شاخص ایجاد کسب و‌ کار‌های نوپا شاخص‌های ایران سه برابر منطقه و دو برابر شاخص‌های جهانی است.
کد خبر: ۵۶۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 06 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ آذری جهرمی در جمع شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICT استان یزد گفت دولت از سال۱۳۹۳ در جهت توسعه زیرساخت های ارتباطی حرکت کرد و حاصل آن این بود که از ابتدای سال۹۵ تا شش ماهه نخست سال۹۶ در حوزه فضای مجازی ۱۵۰هزار شغل ایجاد شد.
وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات، شرط لازم برای ایجاد کسب و‌ کارهای نوپا را خلاقیت دانست و گفت: البته شرط لازم برای توسعه آن وجود اکوسیستمی مناسب است تا بتواند این کسب و کارها را رشد و توسعه دهد.
آذری جهرمی با بیان اینکه همه شرایط برای ایجاد اکوسیستم کسب و‌ کارهای نوپا امروز در کشور فراهم نیست، توضیح داد: بها دادن به کسب و کارهای نوپا و دیجیتالی اهمیت دادن به فرصت ها است و تمام تلاش ما باید بر مبنای گفتمان اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی شود.
عضو‌ کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه برای ایجاد اکوسیستم باید گفتمان اقتصاد دیجیتال را در کشور‌ حاکم کنیم، اظهار‌ کرد: اگر خودمان را از هم اکنون آماده کنیم و فعالانه با آن برخورد کنیم در پنج سال آینده حرفی برای گفتن داریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای فرهنگ سازی و گفتمان در حوزه اقتصاد دیجیتال باید به دانش روز و اطلاعات عمیق مجهز شویم و تحقق این موضوع را برنامه ریزی کنیم زیرا توسعه دیجیتال فرصت بزرگی در حکمرانی، سبک زندگی و اقتصاد ما می باشد.
«محمدجواد آذری جهرمی» با اشاره به بحث حمایت از ابزارها گفت: امنیت برای ما بحث حاکمیتی است و همه کشورها در حوزه های دفاعی مباحث حاکمیتی خود را دارند و اگر می گویند از ضد بدافزار بومی استفاده شود این یک دستور حاکمیتی است.

وی با اعلام اینکه باید توان خود را در عرصه حاکمیتی بالا ببریم، افزود: این ابلاغ در زمینه استفاده از ضد بدافزار بومی فقط مختص بخش دولتی است و بخش خصوصی الزامی در این مورد ندارند.
آذری جهرمی با بیان اینکه در عرصه سرویس های اقتصادی نباید رقابت را از بین ببریم، اظهار کرد: در هر عرصه ای نمی توان اعمال حاکمیت کرد. لذا احترام اکوسیستم را باید نگه داریم و بر مبنای آن حرکت کنیم و قیاس پادویش در مقابل سایر اپلیکیشن ها نیاز حاکمیتی و‌ صنایع دفاعی ماست.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به آمار کاهش اشتغال در اقتصاد صنعتی و‌ کشاورزی نسبت به میزان سرمایه گذاری تصریح کرد: تنها حوزه ای که با رشد اشتغال در مقایسه با میزان سرمایه گذاری انجام شده روبرو بوده است بخش خدمات است که فناوری اطلاعات نقش بسیار زیادی در آن دارد.
وی یادآور شد: استراتژی برای توسعه بازار مبتنی بر رقابت است و علاوه بر انجام کارهای فنی لازم است تجاری سازی و بازاریابی را نیز در این حوزه مورد توجه قرار دهیم.
وی سه ضلعی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و داده های بزرگ به را سه ضلعی توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروز استعدادهای ما از دنیا عقب ماندگی ندارند اما تجربه شکست عرصه صنعتی در ورود به حوزه مخابرات را داریم و‌ می توانیم از آن درس بگیریم وقتی که در زمانی سازندگان داخلی جلوتر از شرکت هایی چون سامسونگ سوویچ تولید می کردند اما امروز وضع به گونه دیگریست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنان خود گفت: اجرای طرح تکاپو در استان یزد موفق بوده است و تلاش خواهیم کرد سایر موانع برای تحقق برنامه ها و اهداف این طرح را شناسایی و از میان برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار