رئیس اداره خزانه‌داری خوزستان گفت: کلیه حساب‌های بانکی دولتی باید از طریق خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و تمامی دستگاه‌های ذکرشده در قانون موظفند تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را ازطریق این حساب‌ها انجام دهند.
کد خبر: ۵۶۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 08 February 2018

علی قطبی امروز در نشست خبری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان مطبوعات اظهار داشت: یکی از پروژه‌های تدارک دیده شده در راستای اقتصاد مقاومتی برای وزارت اقتصاد و دارایی پروژه شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالیاتی دولت و یا توسعه خزانه‌داری الکترونیک است.

وی با استناد به ماده پ قانون برنامه ششم افزود: کلیه حساب‌های بانکی دولتی باید از طریق خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و تمامی دستگاه‌های ذکرشده در قانون موظفند تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را ازطریق این حساب‌ها انجام دهند.

رئیس اداره خزانه‌داری استان خوزستان بیان کرد: هدف از این پروژه اجرای طرح ساماندهی خساب‌های دولتی، اجرای کلیه حساب‌های دولتی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با وصول درآمدهای دولت با یک حساب شفاف است.

وی از فواید این اقدام گفت: کاهش حساب‌های دولتی، رویت لحظه‌ای و کاهش نزدیک به صفر انتقال پول به حساب اشتباه است.

همچنین در این نشست فرهاد درباره شناسایی ظرفیت‌‌های سرمایه‌گذاری محلی در استان خوزستان اظهار داشت: از سال 93 تاکنون جلسات متتعدی با گروه‌های هدف برگزار کردیم که تابحال51 هزار میلیارد تومان کالا و خدمات خریداری شده شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از60 درصد این کالاها و خدمات از درون استان تامین شده، افزود: ما 9 گروه هدف را در این راستا تعیین کردیم که برای هرکدام به صورت مجزا جلساتی برگزار می‌شود و آمار لازم از آنان اخذ می‌شود همچنین درصورت وجود مشکل می‌توانند به سازمان معدن، تجارت مراجعه کنند.

کارشناس اداره اقتصاد و دارایی استان خوزستان بیان کرد: گروه‌های که به عنوان گروه هدف معین شده‌اند، شرکت‌های خصوصی حوزه صنعت و معدن مانند فولاد خوزستان، شرکت‌های نفتی و گازی، حفاری‌ها و دستگاه‌های برون سازمانی همچنین شرکت‌های دولتی نظیر آب و برق که جزء گروه‌های هدف ما معین شده‌اند.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ استان که بیش از 70 درصد خرید کالا و خدمات را به خود اختصاص داده‌اند فولاد خوزستان در رتبه اول با12 میلیارد تومان خرید، ملی حفاری در رتبه دوم و پتروشیمی که رتبه دهم را در این لیست دارا است.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار