استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد رینگ ترافیکی پل ششم ظرف دو سال آینده گفت: باید تعداد مسیرهای ترددی در اهواز موازی با هم افزایش یابد تا شهر بتواند از این طریق مشکلات ترافیکی را حل و به پدافند غیرعامل عمل کند.
کد خبر: ۵۶۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 08 February 2018

غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ‌زنی برنامه ملی بازآفرینی شهری و کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح مسیر پل ششم که امروز (پنجشنبه 19 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ملی بازآفرینی شهری هم طرحی عدالت محور است و در مسیر عدالت حرکت می‌کند و هم طرحی اشتغال‌زا است و ضریب جینی را کاهش می‌دهد و در این راه تلاش می‌کند که حداقل‌ها و استانداردهای زندگی برای جامعه شهری فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه‌ای امن، آرام و دارای آسایش داشته باشیم، باید رشد جامعه به صورت متوازن باشد و تمام اقشار و گروه‌های مختلف با توازن به پیش بروند. رشد سرطان‌گونه نه تنها منجر به توسعه جامعه نمی‌شود بلکه این تضادها، ضد توسعه و مانع پیشبرد امور توسعه‌ای کشور خواهد شد.

استاندار خوزستان طرح ملی بازآفرینی شهری را از طرح‌های منجر توسعه متوازن عنوان و بیان کرد: ایران، از کشورهایی است که بلایای طبیعی در آن دارای استعداد رشد است. باید در برابر این بلایا مقاوم باشیم. این طرح به نحوی برنامه‌ریزی شده که به اعتبارات دولتی وابستگی نداشته باشد و به محض کاهش درآمد و اعتبارات دولت، متوقف نشود.

شریعتی ادامه داد: در این طرح مقرر شده، دولت سود سرمایه‌گذار طرح را از طریق دارایی‌ها یعنی زمین پرداخت کند. اجرای چنین طرح‌هایی در گذشته نیز چه توسط شهرداری‌ها و چه از سوی دستگاه‌های دیگر، موفقیت‌آمیز بوده است. اجرای زیرساخت‌های این طرح توسط ما صورت می‌گیرد. انشالله برنامه ملی بازآفرینی شهری نیز با موفقیت پیش برود.

وی با تاکید بر لزوم فعال و پویا بودن ستاد استانی بازآفرینی شهری افزود: باید برای این ستاد وقت ویژه‌ای گذاشته شود. این برنامه و جلسات ستاد آن نباید عادی و مانند شوراهای دیگر تلقی شود. برنامه ملی بازآفرینی شهری، طرحی است که مورد اهتمام دولت قرار دارد و برای آن ستاد ملی تشکیل داده است. بنابراین ستاد استانی باید پویا باشد.

استاندار خوزستان گفت: هدف از احداث پل ششم صرف فقط یک پل بر رودخانه کارون نبود، تعداد پل‌هایی که بر روی این رودخانه احداث شده، کم نیست، بلکه بنا بود این پل گره و مشکلی را از شهر حل کند. در غیر این صورت بهره‌وری لازم از پل حاصل نمی‌شود. این پل باید بتواند مشکل ترافیکی را حل و بهره‌وری بیشتری ایجاد کند.

شریعتی ادامه داد: لازمه این امر تکمیل رینگ ترافیکی است. خوشبختانه کار توسط شهرداری در چند نقطه آغاز شده است و امیدواریم ظرف یک سال و نیم تا دو سال، این پروژه انجام و یک رینگ برای شهر ایجاد شود. همچنین باید با سرعت بیشتری تلاش شود تا کمربندی اهواز به طور کامل تکمیل شود و سایر مسیرهای احداث شده بتوانند با کمربندی اهواز ارتباط پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید تعداد مسیرهای ترددی در اهواز را موازی با هم زیاد کنیم تا شهر بتواند از این طریق مشکلات ترافیکی را حل و به پدافند غیرعامل عمل کند. امیدواریم شرکتها، سازمانها و بنگاهها همه با هم و در کنار هم باشند و خدمات اجتماعی و مسئولیت های اجتماعی خود را بپذیرند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دولت از من خواسته است به منظور کمک به شهرداریها و مسایل شهری، مسولیتهای اجتماعی شرکتها را به آنها گوشزد و بر آن تاکید کنم و به این شرکتها در این زمینه فشار بیاورم. در این زمینه همه باید با هم دست به کار شوند.

شریعتی ادامه داد: شاید در هیچ شهری به اندازه اهواز صنایع در شهر تنیده نشده باشد. شهرهای دیگر یا به این اندازه صنعت ندارند و یا اگر صنعت دارند، صنایع آنها در فاصله ای بیشتر از شهر قرار دارد. برخی از صنایع اهواز تقریبا جزو شهر و در مرکز شهر قرار دارند و اگر شرایط مانند شرایط کنونی باشد، به هیچ وجه مجوز تاسیس نخواهند گرفت.

وی افزود: این شرکتها باید در ازای اینکه در شهر قرار دارند، مسولیتهای اجتماعی خود را بپذیرند و به شهرداری کمک کنند. این شرکتها بعضا ممکن است باعث کور و قفل شدن شهر شوند. ما همه و همه باید به کمک شهردار و شورای شهر بیاییم تا شهر اهواز را آباد و از این وضعیت خارج کنیم.

شریعتی بیان کرد: اینکه کنار بایستیم و از دور فقط ایراد بگیریم و بهانه جویی و ایجاد مشکل کنیم، کار به جایی نمی رسد و هیچ مساله ای حل نخواهد شد. اهواز به دست ما ساخته می شود. شهرهایی که آباد شده اند اراده ای قویتر از ما داشته اند و برنامه ریزی صحیحتر و منسجمتری انجام داده اند و ما باید از آن شهرها الگو بگیریم.

استاندار خوزستان افزود: باید به آن تکامل و بلوغ فکری برسیم که همه تلاش کنند و در کنار هم باشند تا بتوانیم برای عمران و آبادانی شهر و استان خود اقدام کنیم. مواردی که اختلاف سلیقه داریم جای خود را دارند، اما در عمران، آبادانی و توسعه شهر و استان همه باید در یک جبهه واحد در کنار یکدیگر باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار