مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان این‌که از 23هزار هکتار کشت پاییزه در شهرستان، 9هزار هکتاری که آب دریافت کرده‌اند نیز در حال نابودی هستند، گفت: با این‌که آب به صورت خاص برای نجات کشت‌های انجام گرفته در شادگان رهاسازی می‌شود اما بازهم آب به شهرستان نمی‌رسد.
کد خبر: ۵۶۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 10 February 2018

جبارحمادی اظهار کرد: علی رغم اینکه حدود 23هزار هکتار کشت پاییزه در حوضه رودخانه جراحی در شادگان انجام شده است، تنها 35 درصد از اراضی کشت شده از طریق رهاسازی اول آب - در تاریخ 18آبان ماه و سیلاب پس از آن- آبیاری شد.

وی افزود: این آب رها شده در مرحله اول تنها حدود 9 هزار هکتار از اراضی کشت شده را تحت پوشش خود قرار داد و در رهاسازی آب در مرحله دوم به علت برداشت آب در بالادست تنها یک هزار هکتار از اراضی آب دریافت کردند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته از مسئولان برای حل مشکل آب کشاورزان در مرحله سوم، آب به صورت خاص برای شهرستان شادگان رهاسازی شد اما هیچ آبی به این شهرستان نرسید و شهرستان‌های بالادست آب را برداشت کردند.

حمادی بیان کرد: از هفته گذشته برای نجات باقی مانده کشت‌های انجام گرفته در شهرستان شادگان مجددا خاص شهرستان، آب رهاسازی شد اما چون حجم آب رهاسازی شده به علت نبود آب مناسب و کافی پشت سد مارون کم بوده است، بازهم آبی برای آبیاری اراضی کشت شده به شادگان نرسید.

وی ادامه داد: از 23هزار هکتار اراضی کشت پاییزه در شهرستان، 9هزار هکتاری که آب دریافت کرده‌اند نیز در حال نابودی هستند و باید به این وضعیت در شهرستان شادگان رسیدگی شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بحران آب ، آب کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار