استاندار خبرداد:
استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه فجر 192 کلاس درس با 38 هزار و 500 مترمربع زیربنا و اعتبار 380 میلیارد ریال افتتاح شدند، گفت: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و ما استان را از نظر استانداردها و زیرساخت‌های توسعه‌ای در آموزش به متوسط کشوری و بالاتر از آن برسانیم.
کد خبر: ۵۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 10 February 2018

 

افتتاح 192 کلاس درس در خوزستان در دهه فجر امسال

غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح مدرسه دعبل خزاعی که امروز (شنبه 21 بهمن‌ماه) در شهرستان کارون برگزار شد، اظهار کرد: کارون اولین شهرستانی است که مدارس کانکسی در آن برچیده می‌شود. اواخر سال گذشته، مجموعه مدیریت استان تصمیم گرفتند که مدارس کانسکی را تا پایان سال 97 به جز در موارد معدود در مناطق عشایری و کوچ‌رو که صعب‌العبور هستند، جمع‌آوری کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این کار انجام شد. امسال بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه، کلاس‌های آموزشی و آزمایشگاه‌ها به اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص پیدا کرده است. اعتبار نوسازی مدارس ظرف مدت یک سال به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد تا زیرساخت‌های آموزش استان اصلاح شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: همچنین برای مشارکت شرکت‌های مختلفی که در استان در حوزه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی شد تا چنین خدماتی را ارائه دهند. ابتدا در غیزانیه، جشن برچیده شدن کلاس‌های کانکسی برگزار شد. در غیزانیه بیش از 44 کلاس کانکسی وجود داشت که این کلاس‌ها در مدت یک سال جمع‌آوری شدند. امیدواریم تا پایان سال 97، تمام کلاس‌های کانکسی در استان جمع‌آوری شوند و این چهره زشت از استان جمع شود و شرایط را برای دانش‌آموزان اصلاح کنیم.

شریعتی ادامه داد: دانش‌آموزان ما کسانی هستند که آینده کشور با فکر، خرد و دستان پر توان آن‌ها ساخته می‌شود، شایسته است که این افراد در یک شرایط نرمال تحصیل کنند تا متناسب با شرایطی که در آن رشد کرده‌اند، کشور را آباد کنند. باید حتما به مسائل زیرساختی در حوزه آموزش و سلامت توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در دهه فجر 192 کلاس درس با 38 هزار و 500 مترمربع زیربنا و اعتبار 380 میلیارد ریال ساخته شدند. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند تا استان را از نظر استانداردها و زیرساخت‌های توسعه‌ای در بخش آموزش به متوسط کشوری و پس از آن بالاتر از متوسط کشوری برسانیم. تلاش در حوزه توسعه آموزش، تلاشی ماندگار است. قطعا باید به سرمایه‌گذاری درازمدت در این زمینه بیش از پیش اهتمام ورزیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: اقدامات این چنینی اثرات ماندگاری بر جامعه می‌گذارد. دانش‌آموزان این روستا 13 سال است که در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند. این زیبنده ما نیست. گاهی در برخی مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس شاهد چنین شرایطی هستیم. اما چنین منطقه‌ای که تا چنین حد به مرکز استان نزدیک است، صعب العبور نیست یا شرایط خاصی ندارد و وجود چنین مدارسی تا حدی ناشی از کم‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی است.

شریعتی گفت: امروز همچنین مرکز پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای مقاطع دکترای پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی افتتاح رسید. با افتتاح این مرکز، پردیس دانشگاه از آبادان به کارون انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین سه مدرسه دیگر که توسط شرکت ملی‌حفاری، شرکت کشت و صنعت فارابی و خیرین ساخته شده‌اند در شهرستان کارون افتتاح شد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: باید در حوزه‌های زیرساختی، سرمایه‌گذاری‌های کلان داشته باشیم تا با داشتن جامعه و انسانی سالم‌تر، توسعه پایدارتری را در استان رقم بزنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم همچنین معصومه خنفری، فرماندار کارون گفت: بنا بر ضرب‌العجل استاندار به فرمانداران که تا پایان سال 97 نباید هیچ مدرسه کانکسی در استان باقی بماند، تجهیز این مدرسه توسط شرکت توسعه نیشکر انجام می‌شود. امیدواریم که کادر آموزشی این مدرسه نیز توسط آموزش و پرورش تکمیل شود. مدرسه خزیرات نیز توسط شرکت توسعه شرکت نیشکر فارابی ساخته شده و آماده افتتاح است. در منطقه حنیطه نیز یک مدرسه کانکسی وجود داشت که برای دانش‌آموزان این منطقه توسط شرکت ملی حفاری، یک مدرسه ساخته شد.

همچنین محمدامین روزبخش‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی، گفت: اردیبهشت ماه سال جاری با همراهی فرماندار، بازدیدی از مدارس کارون داشتیم. هدف‌گذاری که برای برچیدن مدارس کانکسی وجود داشت، بر تعهدات اجتماعی ما در منطقه منطبق بود و ساخت این مدرسه در اردیبهشت‌ماه مصوب شد.

وی افزود: اواسط تیرماه سال جاری، کلنگ ساخت این مدرسه به زمین زده شد. اوایل دی‌ماه نیز مدرسه ساخته شده و آماده بهره‌برداری بود. این مدرسه در مجموع 750 مترمربع مساحت و 169 مترمربع زیربنا دارد. گنجایش مدرسه نیز حدود 90 دانش‌آموز است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی گفت: زمانی که نام شرکت توسعه نیشکر مطرح می‌شود، شاید مساله اشتغال اولین چیزی باشد که جلب توجه می‌کند. آثار وجود شرکت توسعه نیشکر در منطقه بسیار بیشتر از مساله اشتغال است. ما سه هزار نفر را به کار گرفته‌ایم که 99 درصد این افراد بومی این استان هستند. 63 تا 65 درصد این افراد نیز از ساکنان روستاهای اطراف هستند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار