دبیر فدراسیون وزنه‌برداری:
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به میزبانی اهواز از رقابت‌های بین‌المللی جام فجر، گفت: فکر می‌کنم این مسابقات در آینده، جزو رویدادهای خیلی مهم قاره آسیا خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 12 February 2018

محسن بیرانوند درباره وزنه‌برداری استان خوزستان، اظهارکرد: وضعیت این رشته در خوزستان، عالی است. هیات خوزستان نیز بسیار فعال است و لیگ‌های استانی را به صورت مرتب برگزار می‌کند که این کار با ارزشی است. فکر می‌کنم در سال‌های آینده شاهد افتخارآفرینی بیشتری از سوی ورزشکاران خوزستانی در دنیا خواهیم بود. یکی از اقدامات خوبی که این استان برای وزنه‌برداری در حال انجام آن است، بحث زیرساختی است که با برنامه‌های مدنظر مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات استان، قرار است خانه وزنه‌برداری ساخته شود که این می‌تواند بستر بسیار خوبی جهت جذب وزنه‌برداران باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات بین‌المللی جام فجر که قرار است اسفندماه به میزبانی اهواز برگزار شود، از کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار خواهد بود؟ گفت: ما ابتدای سال میلادی هستیم و خیلی از کشورها در چنین مقطعی، شاید هنوز اردوهای آماده‌سازی‌شان شروع نشده باشد، ضمن این‌که امسال خیلی از کشورهای همسایه ما از جمله ترکیه و ارمنستان که بسیار راحت می‌توانند به این‌جا بیایند، به دلیل بحث دوپینگ، محروم هستند. به هر حال کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم نیاز به زمان دارد و ما در تلاش هستیم که این مسابقات در سطح کیفی بالایی برگزار شود و به خوبی از عهده میزبانی برآییم. فکر می‌کنم این مسابقات در آینده، جزو رویدادهای خیلی مهم قاره آسیا خواهد شد. همین که این رویداد در تقویم فدراسیون جهانی جای گرفته، اولین قدم است و فکر می‌کنم در آینده رونق بیشتری داشته باشد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در مسابقات بین‌المللی جام فجر یک تیم از ایران می‌تواند شرکت کند و با توجه به زحمتی که استان خوزستان برای برگزاری این رویداد کشیده است، تیم منتخب استان با فاکتورهای لازم به ویژه در بحث دوپینگ، در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

وی در ادامه درباره رکوردگیری در بخش بانوان که چند روز پیش انجام شد، اظهارکرد: طبق مجوزی که وزارت ورزش و جوانان به ما داد، از اسفندماه سال گذشته کارمان را در وزنه‌برداری بانوان آغاز کردیم و این فعالیت‌ها به صورت آموزشی شروع شد و خدا را شکر در کمتر از یک سال توانستیم در این بخش رکوردگیری را نیز انجام دهیم.

بیرانوند افزود: در این رکوردگیری، تمام اعضا از بخش بانوان انتخاب شده بودند و هیج یک از آقایان دخیل نبودند. در اولین رکوردگیری نزدیک به 90 ورزشکار حضور داشتند که این نقطه عطفی برای ما است. افراد شاخصی نیز در بین نفرات شرکت‌کنندگتن حضور داشتند و ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور، شاهد افتخارآفرینی آن‌ها در میادین بین‌المللی باشیم.

وی درباره نگاه فدراسیون نسبت به وزنه‌برداری بانوان هم گفت: فدراسیون نگاه ویژه‌ای به بخش بانوان دارد و اگر چنین نگاهی را نداشته باشیم از وزنه‌برداری دنیا عقب می‌افتیم، زیرا در آینده سهمیه مسابقات به چهار ورزشکار آقا و چهار ورزشکار خانم داده می‌شود و اگر ما در بخش بانون، وزنه‌بردای نداشته باشیم، ضرر خواهیم کرد. همین آینده‌نگری نیز باعث شد فعالیت در بخش بانوان را ابتدا با آموزش و ارتقا دانش مربیان آغاز کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا باوجود این‌که هر ساله مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود اما هنوز شاهد فاصله رکوردی بین نفرات حاضر در این پیکارها و نفرات اصلی تیم‌ملی هستیم؟ عنوان کرد:‌ قطعا این موضوع اتفاق می‌افتد، چرا که سهراب مرادی که 10، 12 سال سابقه تیم‌ملی دارد، با آن وزنه‌برداری که در شهرستان فعالیت کرده است، سطح کیفی‌ یکسانی نخواهد داشت ولی ما به ورزشکاران شرکت‌کننده در قهرمانی کشور نیز نگاه می‌کنیم و اگر استعدادی وجود داشته باشد، حتی اگر جزو نفرات دوم و سوم باشد، به اردوی تیم‌ملی راه پیدا می‌کند. استانداردهای تیم‌ملی بسیار بالاتر است و با برنامه‌ریزی که می‌توانیم برای این نفرات انجام دهیم، می‌توانیم در آینده چند سهراب مرادی داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار