رئیس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان مطرح کرد
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان گفت: در بخشنامه جدید بانک مرکزی واریز وجوه به‌حساب صاحبان جایگاه سوخت از 3 ساعت به 24ساعت یک‌بار افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۶۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 12 February 2018

تأخیر در واریز سریع مبالغ سوخت خریداری شده از جایگاه‌های سوخت به‌حساب جایگاه داران از سوی برخی بانک‌ها سبب نارضایتی‌هایی برای جایگاه داران، اتحادیه جایگاه داران و رؤسای انجمن جایگاه داران شده است.

این در حالی است که اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که بانک‌ها هر ۲۴ ساعت یک‌بار حساب جایگاه داران را تسویه می‌کنند درصورتی‌که جایگاه‌ها باید هرروز حساب خود را با شرکت ملی پخش تسویه کنند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بسیاری از شهروندان هزینه سوخت خود را از طریق کارت‌های بانکی و اعتباری پرداخت می‌کنند و این پرداخت‌ها در بازده زمانی تقریباً 3 ساعته به‌حساب صاحبان جایگاه‌ها واریز می‌شود.

ابراهیم بعاجی گفت: اخیراً به دنبال دستورالعمل و بخشنامه بانک مرکزی بدون در نظر گرفتن تبعات اجتماعی و ضررهای مالی مضاعف به صاحبان حساب‌ها پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شود.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت خوزستان با بیان اینکه این اقدام تنها برای رفع مشکلات بانک مرکزی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در شرایط جدید واریز به‌حساب صاحبان جایگاه از 3 ساعت به 24 ساعت یک‌بار افزایش یافته است.

بعاجی با تأکید بر مشکلات پیش آمده ناشی از تأخیر در پرداخت بیان کرد: عدم پرداخت به‌موقع سبب عدم فروش فرآورده‌ها به‌وسیله کارت‌بانکی شده است.

وی عنوان کرد: بانک مرکزی به‌جای ارائه راه‌حل مناسب و منطقی به‌منظور برون‌رفت از مشکل پیش‌آمده تنها با پاک کردن صورت‌مسئله نابه‌سامانی بیشتری را فراهم کرد.

بعاجی افزود: این در حالی است که جایگاه داران میزان فرآورده‌های موردنیاز خود را به صوت نقد از شرکت پخش خریداری می‌کند بنابراین نیاز به نقدینگی دارند تا جایگاه‌های آن‌ها با تعطیلی مواجه نشود.

ازآنجایی‌که کلیه دستگاه‌های POS نصب‌شده در جایگاه‌های سوخت (پی استیشن) مربوط به بانک ملت و زیر نظر بانک مرکزی (شاپرک) هستند به نظر می‌رسد مشکلاتی را بین جایگاه داران و بانک ملت به وجود آورده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار