مدیرکل هواشناسی خوزستان از وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در روز سه‌شنبه هفته جاری و ورود دو سامانه بارشی به خوزستان در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ 12 February 2018

کوروش بهادری اظهار کرد: برای فردا (سه‌شنبه) وزش باد با سرعت 50 تا 60 کیلومتر در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود که در پی آن کانون‌های داخلی گرد و خاک فعال خواهند شد. در این زمینه اطلاعیه‌ای نیز از سوی هواشناسی خوزستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه گرد و خاک با منشاء داخلی سریع‌تر فرونشست می کند، افزود: ممکن است گرد و خاک در بعد از ظهر سه‌شنبه به شمال استان سرایت کند ولی این پدیده به دلیل بارش باران موقت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: همچنین در اواخر وقت فردا، اولین سامانه بارشی وارد خوزستان خواهد شد که فعالیت آن تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت. میزان بارندگی این سامانه در شمال و شرق خوزستان خوب پیش‌بینی شده، ولی در جنوب و مرکز خفیف‌تر است به طوری که میزان بارش در اهواز 5 تا 10 میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: موج دوم سامانه بارشی از روز جمعه وارد خوزستان می‌شود و تا اوخر وقت یکشنبه فعالیت خواهد داشت که این سامانه قوی‌تر از سامانه بارشی اول است. همچنین طی این مدت، خلیج فارس مواج خواهد بود.

بهادری گفت: در شبانه‌روز گذشته، آبادان با 29 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 5 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای اهواز نیز بین 11 تا 25 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار