مشاور استاندار خوزستان خبر داد:
مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی با تأکید بر لزوم تلاش برای نهادینه‌سازی حقوق شهروندی برای جامعه گفت: اهمیت حقوق شهروندی در دو سویه بودن آن است؛ یعنی هم مردم و هم مسئولین باید نسبت به این حقوق آگاهی داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴ 13 February 2018

دکتر پروانه ولوی در نشست خبری نخستین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان که امروز (سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه) در استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش در روز پنجشنبه 26 بهمن ماه اظهار کرد: در کنار این همایش نیز جشنواره‌ای رسانه‌ای برگزار می‌شود و خانم شهین‌دخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی یکی از سخنرانان این همایش خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین از لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور؛ پروانه سلحشوری، رئیس فراسیون زنان مجلس شورای اسلامی؛ وزرای کشور و دادگستری؛ و معاون پارلمانی رئیس جمهور برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی تصریح کرد: از ابتدا بنا داشتیم که کار خود را با جشنواره رسانه‌ای در حوزه حقوق شهروندی آغاز کنیم، اما با توجه دغدغه‌های استاندار خوزستان در حوزه شهروندی به سمتی سوق یافتیم تا خوزستان پس از استان تهران، دومین استانی باشد که همایش حقوق شهروندی را برگزار می‌کند.

ولوی با اشاره به بررسی دستاورد ادارات دولتی در حوزه روابط با شهروندان در این همایش، افزود: اگر مسائلی که در روابط میان شهروندان و سازمان‌ها وجود دارد حل شود، از سطح تنش‌ها در جامعه خوزستان نیز کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو، با این نگاه، همایش به سمتی سوق یافت تا علاوه بر تجلیل از دستاوردهای دولت در آن بتوانیم ادارات را نیز به چالش بکشیم و پاسخگویی را مطالبه کنیم که در همایش روز پنجشنبه، این پرسش و پاسخ از ادارات استان با حضور استاندار انجام خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی گفت: در همایش شهروندی تهران، رئیس جمهور از وزرا در مورد اقداماتی که برای جلب رضایت شهروندان انجام دادند، پرسش کرد و وزرا نیز پاسخ دادند. بر همین اساس در همایش حقوق شهروندی خوزستان، استاندار از سازمان‌ها و ادارات استان در خصوص اقداماتی که انجام داده‌اند، پرسش می‌کند و ادارات به چالش کشیده می‌شوند.

ولوی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه در جریان نخستین همایش حقوق شهروندی خوزستان، عنوان کرد: از 25 مردادماه امسال، فراخوان ارسال آثار فعالان رسانه‌ای در هفت شاخه از جمله گزارش، خبر، فیلم و عکس منتشر شد و در این مدت آثاری را از خبرنگاران دریافت کردیم اما استقبال آنچنانی که مد نظر من بود، از این جشنواره صورت نگرفت.

وی به نقش رسانه‌ها در حوزه حقوق شهروندی اشاره و بیان کرد: در حوزه حقوق شهروندی، رسانه‌ها هستند که می‌توانند در ایجاد یک فضای شهروندی دو سویه، چه از سوی مردم جامعه و چه از سوی ادارات، نقشی بسیار مهم ایفا کنند.

مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای که در نخستین همایش حقوق شهروندی برگزار می‌شود، در واقع یک فرصت است تا دستاوردهای رسانه‌ای خوزستان را در حوزه حقوق شهروندی محک بزنیم. اما فکر می‌کنم که این جشنواره از سوی رسانه‌ها آنچنان که باید جدی گرفته نشد. آثار ارسالی به این جشنواره توسط هیات داوران بررسی شدند و از آثار برتر در روز همایش تجلیل می‌شود.

ولوی بیان کرد: در حوزه حقوق شهروندی واقعا با دست خالی می‌خواهیم مردم خوزستان را با حقوق آنها نسبت به مسئولین و همچنین حقوق مسئولین نسبت به آنها آشنا کنیم. به نظر می‌رسد که خبرنگاران می‌توانند بیشترین تأثیرگذاری را در رواج بحث حقوق شهروندی در جامعه داشته باشند و بنابراین باید بیشتر با ما همکار و همیار باشند.

وی ادامه داد: در منشور حقوق شهروندی که پاییز سال گذشته توسط رئیس جمهور منعقد شد، 22 حق قید شده که حتی اگر هر مورد از آنها در کشور اجرا می‌شود، می‌تواند تحولی بزرگ در جامعه ایجاد کند. البته این تحولات باید دو سویه باشد. یعنی علاوه بر تحول در میان مسئولان ما، در جامعه و میان مردم نیز تحولی ایجاد شود.

مشاور استاندار خوزستان در حقوق شهروندی با تأکید بر لزوم تلاش برای نهادینه شدن حقوق شهروندی، گفت: اهمیت اجرای حقوق شهروندی، دو سویه بودن آن، هم در میان مردم و هم در میان مسئولان است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: همایش ، حقوق شهروندی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار