در همایش حقوق شهروندی خوزستان:
نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور حقوق شهروندی بیان کرد: اگر این مردم در ادارات هم مورد بی‌مهری قرار بگیرند، بار و مشکلی بر بارها و مشکلاتی که بر دوش آنان است، افزوده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 15 February 2018

 

ولوی:عدم رعایت حقوق شهروندی در ادارات بر رنج های مردم افزوده است

نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور حقوق شهروندی در اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان که صبح امروز (پنجشنبه) در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی را به صورت رسمی وارد عرصه اجتماعی کرد و استان‌ها موظف شدند حداکثر تلاش خود را در جهت اجرایی شدن این منشور و فرمان انجام دهند.

به گزارش "تابناک"؛ پروانه ولوی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی ادامه داد:بنای ما بر اجرای صرف برنامه‌ها بدون لحاظ بحث علمی و توجه به مقدمات آن از قبل نبود و بنابراین از زمانی که این مسئولیت را عهده‌دار شدم، بنا را بر شناسایی جامعه هدف اجرای منشور حقوق شهروندی گذاشتیم.

وی با اشاره به نیاز سنجی جامعه هدف، عنوان کرد: بر این اساس در هشت شهر بزرگ و تعدادی از شهرهای کوچک استان، نیازسنجی انجام شد تا به طور اصولی شناسایی کنیم که چه نیازهایی برای خوزستان در حوزه حقوق شهروندی در اولویت است و چه کسانی باید در اولویت حقوق شهروندی دیده شوند.

ولوی با بیان اینکه ما بر این اساس رو به جلو حرکت کردیم اظهار داشت: دسته‌بندی‌هایی را به طور روشن و مشخص و بر اساس نیاز اجتماعی جامعه خوزستان، انجام دادیم تا همه اقشار جامعه هدف متناسب با نیازهای خود طی مراحل مختلف در این دسته‌بندی دیده شوند و پس از آن راه‌های آغاز اجرای منشور حقوق شهروندی را احصا کنیم که یکی از راه‌های آن همین همایش امروز است.

وی با اعلام اینکه استاندار خوزستان در احیای حق استان و مردم این استان تلاش های زیادی انجام داده است گفت: با توجه به زحمات بی پایان استاندار اما هنوز شان خوزستان به طور کامل به آن داده نشده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتیجه این تلاش ها باشیم.

دبیر اولین همایش حقوق شهروندی استان خوزستان با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی باید از میان مسئولان و ادارات استان که رابطه مستقیمی با مردم دارند، آغاز شود، تصریح کرد: اگر چنین کاری را آغاز کنیم و رضایت ارباب رجوع را در ادارات داشته باشیم، از آلام و دردهای مردم تا حدودی کاسته خواهد شد.

ولوی همچنین با اشاره به آلودگی هوای استان و پدیده ریزگردها، گفت: مردم ما دردمند هستند، امروز مردم خوزستان، درد هوا، نفس و یک زندگی ابتدایی را دارند.

نماینده تام‌الاختیار استاندار خوزستان در امور حقوق شهروندی بیان کرد: اگر این مردم در ادارات هم مورد بی‌مهری قرار بگیرند، بار و مشکلی بر بارها و مشکلاتی که بر دوش آنان است، افزوده می‌شود.

ولوی در پایان گفت: اگر بخواهیم برای اجرای منشور حقوق شهروندی، کار خود را آغاز کنیم باید از همین نقطه شروع کنیم و با ارباب رجوع درست حرف بزنیم و ارباب رجوع را درست ببینیم و حق آنها را پایمال نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار