آزمون جامع دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مدیران فنی بند "ب" و راهنمایان ایرانگردی همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 17 February 2018

این آزمون جامع دیروز جمعه 27 بهمن 96 در 2 نوبت ساعات هشت برای داوطلبان مدیریت فنی بند "ب" دفاتر خدمات مسافرتی و 10 و 30 دقیقه برای راهنمایان ایرانگردی در محل مؤسسه آموزشی هوجستان در شهرستان اهواز برگزار شد.

شرکت‎کنندگان در اين آزمون که پیش از این دوره‌های آموزشی مربوط را در مؤسسات تحت پوشش سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پشت‌سر گذاشته‌ بودند، برای کسب گواهینامه و ورود به بازار کار در صنعت گردشگری به رقابت پرداختند.

در این دوره، 59 متقاضی شرکت در آزمون از استان خوزستان حضور داشت که از این تعداد 30 نفر در آزمون مدیران فنی بند "ب" و 29 نفر نیز در آزمون راهنمایان ایرانگردی شرکت داشتند.

متقاضیان شرکت در آزمون مدیران فنی بند "ب" به 120 سوال در مدت 110 دقیقه پاسخ دادند و متقاضیان آزمون راهنمایان ایرانگردی نیز طی زمان 150 دقیقه به 160 سوال این حوزه پاسخ دادند.

شرکت‎کنندگان در آزمون مدیران فنی بند "ب" در صورتی که موفق به گذراندن موفق آن شوند پس از انجام مصاحبه زبان انگلیسی، گواهینامه فنی بند "ب" دریافت خواهند کرد و سپس می‎توانند در بخش خصوصی به عنوان مدیر فنی بند "ب" مشغول به کار شوند.

راهنمایان نیز پس از گذراندن موفق دوره و آزمون و انجام مصاحبه زبان انگلیسی، گواهینامه دریافت می‎کنند و پس از استعلام برای آن‎ها کارت صادر خواهد شد که با دریافت این کارت خواهند توانست به عنوان راهنما در دفاتری که مجری برگزاری تورهای داخلی هستند مشغول به کار شوند.

درخور ذکر است نتایج این آزمون که سالی دو بار و با نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‎شود، بین سه تا چهار هفته پس برگزاری آزمون از طریق تارنمای سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان خوزستانی می‌توانند برای ثبت نام دوره جدید به مؤسسه آموزشی هوجستان مراجعه کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار