ناشر لبنانی شرکت کننده در نمایشگاه کتاب خوزستان با بیان این که کاهش سرانه مطالعه تنها مختص به ایران نیست گفت: در کشورهای دیگر نیز وضع تقریباً همین‌ طور است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن گسترش وسایل و انتشارات الکترونیکی است.
کد خبر: ۵۶۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ 19 February 2018

سعید عبدالله مرتضی اظهار کرد: ما در غرفه دارالامجاد لبنان نمایندگی ۹ انتشارات را برعهده داریم و برای پنجمین سال است که در نمایشگاه خوزستان شرکت می‌کنیم.

وی با بیان این که کتاب فرهنگ ملت‌ها و ادیان مختلف را معرفی می‌کند افزود: کتاب مدرسه زندگی و مدرسه انسانیت است.

عبدالله مرتضی با اشاره به این که کتاب‌های الکترونیکی دارای نقاط قوت و ضعف است اما نقاط ضعف آن بیشتر است‌ گفت: در کتاب‌های کاغذی حروف و کاغذها لمس می‌شوند و انسان را به خود جذب می‌کند و دقت او را در مطالعه بالا می‌برد.

این ناشر لبنانی بیان کرد: افتخار داریم که کتاب‌های کاغذی را چاپ و عرضه می‌کنیم چراکه تفاوت بسیاری با کتاب‌های الکترونیکی دارد. اعتقاد دارم یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در عصر فعلی این است که کتاب‌های کاغذی را کنار بگذاریم.

او با بیان این که غرفه آن‌ها در نمایشگاه شهرهایی مانند تهران، قم، مشهد و اصفهان نیز شرکت می‌کند گفت: نمایشگاه اهواز برای ما ویژگی خاص خود را دارد چراکه فعالان و عرب‌های اهواز علاقه‌ بسیاری به کتاب‌های عربی دارند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار