دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان با اشاره به این که کتاب بهترین تجارت برای انسان است گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید کتابخوانی و کتابفروشی به عنوان ارزش تلقی شود.
کد خبر: ۵۶۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 20 February 2018

سید موسی بلادیان در حاشیه برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با ابراز تأسف از این که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور نامطلوب است اظهار داشت: تیراژ هزار و 2 هزاری کتاب و عدم فروش آن نشان از طرفداران کم کتاب دارد که در این باره برای ترغیب و تشویق جامعه به کتابخوانی برپایی نمایشگاه‌های کتاب و اهدای کتاب به یک دیگر بسیار ضروری است.

وی رسیدگی به کتابخانه مدارس و مساجد برای نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: ائمه جمعه درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی با مطرح کردن ثواب کتابخوانی و ارزش تلقی کردن آن گام بردارند.

این مقام مسؤول با بیان این که جنگ تحمیلی و مسایل سیاسی روز از علل کاهش آمار مطالعه در سطح کشور است افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید کتابخوانی و کتابفروشی به عنوان ارزش تلقی شود چراکه کتاب بهترین تجارت برای بشر است.

بلادیان خاطرنشان شد: مطالعه کتاب معرفت‌شناسی و خداشناسی را افزایش می‌دهد و چنین ارزشی باید پاس داشته شود که ستاد اقامه نماز برای پاس داشت چنین ارزشی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان غرفه‌ای را برای ارایه محصولات خود افتتاح کرد.

وی درمورد کتاب‌های نمایش داده شده در غرفه ستاد اقامه نماز توضیح داد: کتاب‌های مرتبط با نماز را براساس رده‌های سنی مختلف در معرض دید عموم قرار دادیم. البته توجه و تخفیف ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شد که در این باره تخفیف ٤٠ درصدی در نظر گرفتم.

دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان تألیف کتب در حوزه کودک را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کرد: باید به خردسالان و جوانان توجه ویژه‌ای شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار