عضو شورای شهر اهواز:
عضو شورای شهر اهواز گفت: ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز پرداخت کرد که 400 میلیارد تومان در دولت گذشته و 100 میلیارد تومان در دولت فعلی پرداخت شد.
کد خبر: ۵۶۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 21 February 2018

حسین حیدری در رابطه با اعتبارات قطار شهری اهواز اظهار کرد: طبق مصوبه سال 86 قانون حمایت از سامانه‌‌های حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در کلان‌شهرها دولت موظف به پرداخت 50 درصد از هزینه‌های پروژه‌های قطار شهری است.

وی بابیان اینکه 50 درصد اعتبارات دیگر پروژه قطار شهری با شهرداری‌ها است افزود: ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز پرداخت کرد که 400 میلیارد تومان در دولت گذشته و 100 میلیارد تومان در دولت فعلی پرداخت شد.

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه پروژه قطار شهری در استان‌هایی که هم‌زمان با اهواز پروژه آن‌ها کلنگ زنی شد افتتاح شد، بیان کرد: بی‌توجهی دولت و نمایندگان مجلس در طول ادوار گذشته به اهمیت این پروژه سبب شده است تاکنون پروژه قطار شهری اهواز افتتاح نشود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه قطار شهری اهواز درمجموع 4 فاز بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی ندارد، گفت: پروژه قطار شهری اهواز 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد.

حیدری عنوان کرد: شهرداری نیز به دلیل مشکلات مالی نتوانسته به تعهدات خود در رابطه با اجرای پروژه پرداخت نکرد و تنها هزینه‌های جاری حقوق پرسنل و سازمان را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر اینکه عوارض پارکینگ باید صرف احداث پارکینگ‌های عمومی سطح شهر شود، بیان کرد: در بودجه شورای شهر نیز عنوان شد که عوارض پارکینگ‌ها در حسابی متمرکز و تنها صرف احداث پارکینگ‌های عمومی شود.

عضو شورای شهر اهواز بابیان اینکه پارکینگ طبقاتی طالقانی از برنامه زمان‌بندی خود عقب است گفت: تمام تلاش خود را برای افتتاح این پارکینگ در پایان سال 97 انجام داده‌ایم.

وی عنوان کرد: عدم وجود پارکینگ‌های عمومی یکی از مشکلات حمل‌ونقل درون‌شهری است.

حیدری بابیان اینکه احداث پارکینگ‌های عمومی با اولویت سرمایه‌گذاری خصوصی است، اظهار کرد: در شورای شهر برای سرمایه‌گذار خصوصی یک بسته تشویقی در نظر گرفته‌شده است.

 

منبع: فارس

برچسب ها: متروی اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار