نماینده مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت ورزش:
نماینده مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که نگاه جدید وزارت ورزش و یکی از وظایف آن، آموزش سواد ورزشی به مردم است، گفت: ما در این زمینه کم کار کرده‌ایم ولی از زمانی که دفتر برنامه‌ریزی و آموزش وزارت ورزش تاسیس شد، محور اصلی آن آموزش مربیان، داوران، ورزشکاران، مدیران ورزشی و مردم قرار داده شد.
کد خبر: ۵۶۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲ 21 February 2018

زهرا امین در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی علوم ورزش که امروز (چهارشنبه) در اهواز برگزار شد، با قرائت پیامی از سوی مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: از طرف آقای احسانی از مدیرکل ورزش و جونان خوزستان، رییس دانشگاه شهید چمران، مسوول دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین خانم کرم‌زاده مسوول آموزش اداره کل ورزش و جوانان استان که در امر برگزاری این همایش تلاش داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان این‌که نگاه جدید وزارت ورزش و یکی از وظایف آن، آموزش سواد ورزشی به مردم است، خاطر نشان کرد: زمانی که دفتر برنامه‌ریزی و آموزش وزارت ورزش تاسیس شد، محور اصلی آن آموزش مربیان، داوران، ورزشکاران، مدیران ورزشی و حتی مردم قرار داده شد. در این راستا نظام جامعی تدوین شد تا بتوانیم در این نظام، تحول اساسی را در آموزش مربیان ورزشی و دیگر مخاطبین‌مان شاهد باشیم.

نماینده مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان افزود: ما در زمینه آموزش سواد ورزشی به مردم بسیار کم کار کرده‌ایم. امیدوارم با نظام‌هایی که در دفتر برنامه‌ریزی و آموزشی ورزش کشور ایجاد و تدوین می‌شود، بتوانیم نظام تندرستی مربیان را که طرح آن در حال اجرا است، داشته باشیم.

وی در پایان خوزستان را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش دانست.

همچنین ابراهیم حاجی‌دولو، معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص استفاده از یافته‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی در ورزش، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، دانشگاه‌ها، رویکردها و ماموریت‌های جدیدی را در پیش‌روی خود می‌بینند و اصطلاحا دانشگاه‌هایی با نسل جدید ایجاد شده‌اند تا بتوانند با توجه به نیازهایی که در جامعه وجود دارد، برنامه‌های‌شان را گسترش دهند.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته، مأموریت دانشگاه‌ها تربیت نیرو بود، اکنون در کنار این ماموریت سنتی، ماموریت‌های جدید یافتن مشکلات، حل آن‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی برای پاسخ به نیازهای جامعه و همچنین تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین به دانشگاه‌ها سپرده شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به همین دلیل است که دانشگاه این وظیفه را احساس می‌کند که به صورت جدی، با تمام سازمان‌ها در ابعاد مختلف، تعامل و ارتباط برقرار و نیازهای آن‌ها را استخراج کند و سپس از ظرفیت علمی دانشگاه، برای حل این مشکلات بهره ببرد و پاسخ‌های را که دریافت می‌کند، در اختیار دوستان قرار دهد که این می‌تواند تحول چشمگیری را ایجاد کند. در این راستا نیز دانشگاه شهید چمران، وظیفه خود می‌داند که به صورت جدی وارد این فرایند شده و از تمام ظرفیت‌هایی که در دانشگاه است، استفاده کند.

وی بیان کرد: خوزستان یکی از قطب‌های بزرگ ورزش در کشور است و امیدوارم با همکاری هر چه بیشتری که بین دانشگاه و مسوولان ورزش استان برقرار می‌شود، بتوانیم به هدف‌مان برسیم. انتظار داریم تمام دانشجویان ارشد و دکتری، پایان‌نامه‌های خودشان را به نحو کاربردی و با توجه به نیازهای ورزشی استان تعریف کنند و این مهم مستلزم این است که ارتباط خیلی نزدیکی برقرار و نیازسنجی شود.

حاجی‌دولو خاطرنشان کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز، در هفته پژوهش این فرصت را قرار دادیم تا سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله هیات‌های ورزشی‌ها، نیازها و مشکلات خود را تعریف کند تا بر اساس آن، اساتید نیازها را به عنوان پایان‌نامه‌های کاربردی به دانشجویان بدهند و از این ظرفیت دانشجویی استفاده شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ورزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار