قائم مقام سازمان سینمایی فارابی گفت: اصل برگزاری بخش تجلی اراده ملی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای معرفی ظرفیت‌های سینمای ایران در زمینه دستاوردهای کشور است.
کد خبر: ۵۶۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 23 February 2018

حبیب ایل‌بیگی در حاشیه برگزاری آیین پایانی بخش تجلی اراده ملی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر که به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار داشت: برای معرفی هر دستاوردی به جای این که از تبلیغات مستقیم استفاده کنیم، می‌توانیم از سینما بهره بگیریم ولی قطعا مهمترین وجه این رویداد معرفی دستاوردهای کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا مقام معظم رهبری نیز تصریح کردند که ما در تبلیغات کمی ضعیف عمل کرده‌ایم و باید به شکل دقیق‌تری به خصوص از شیوه‌های هنری استفاده کنیم.

ایل‌بیگی تصریح کرد: سینمای ما این امکان و ظرفیت را دارد که بتواند اتفاقات خوبی که در کشورمان، در هر حوزه‌ای ائم از بهداشت و درمان، صنایع، اجتماعی و غیره رخ داده را از طریق سینما به شکل دقیق‌تری نشان دهد.

قائم مقام سازمان سینمایی فارابی منطقه آزاد اروند را یک منطقه آزاد تجاری، اقتصادی برای برگزاری نمادین چنین اتفاقاتی دانست و بیان کرد: چند سالی است که این منطقه تلاشش بر این بوده که از حوزه سینما جهت معرفی پتانسیل‌هایش بهره‌برداری مثبت کند.

او بیان کرد: این جمع سینمایی و رسانه‌های سراسری کشور که به واسطه سینما در منطقه حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند اسم آبادان و خرمشهر را به شکل خیلی بهتری در سطح کشور جا بیندازند.

وی ادامه داد: این اقدام منطقه آزاد اروند برای برگزاری جشنواره قطعا می‌تواند اتفاق خوب و مبارکی باشد و نشان دهد که اهل سینما می‌توانند به موضوعات مورد علاقه اروند فکر کنند و در فیلمنامه‌ها و فیلم‌هایشان بتوانند به این موضوعات بپردازند.

ایل‌بیگی گفت: موضوع دیگری که در کنار منطقه آزاد اروند وجود دارد لازم است تمام دست‌اندرکاران سینما با آن بیشتر آشنا شوند.

وی یادآوری کرد: بحث تاریخ معاصر کشور است و اتفاقاتی که در این منطقه افتاده به خصوص دفاع قهرمانانه‌ای که مردم این دیار در زمان دفاع مقدس داشتند.

قائم مقام سازمان سینمایی فارابی اظهار کرد: این آشنایی به خصوص برای نسل جوان هنرمند و رسانه که شاید اطلاعات کمتری در این زمینه داشته باشند باعث خواهد شد با این بخش از سرزمین‌مان ارتباط بیشتری برقرار کنند که همین موضوع می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

ایل‌بیگی به غنیمت شمردن این فرصت برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: به نظر من این فرصت را باید غنیمت شمرد که نسل جدید با این وجه از منطقه هم آشنا شوند و برای انعکاس آن به دیگران نیز بکوشند.

او با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در این منطقه تاکید کرد: شهدایی که مردم نثار این خاک کردند و رشادت‌ها همه این موارد دانستن‌شان باید به عنوان یک اصل اولیه باشد بعد بقیه موارد.

وی ادامه داد: این سفر ابعاد مختلفی برای هنرمندان به خصوص نسل جوان دارد چراکه ایران کشور بزرگی است ولی بعضی مواقع ما اسیر مرکز می‌شویم و تمام دغدغه‌هایمان مسایل مرکزنشینان می‌شود.

قائم مقام سازمان سینمایی فارابی از تاثیر این سفرها برای اهالی سینما، فرهنگ و هنر خبر داد و اظهار کرد: در آخر باید تقدیر کرد از برگزارکنندگان این مراسم این یکی ـ دو روز یقینا فرصتی خواهد شد برای آشنایی هر چه بیشتر بخشی از سینما با منطقه آزاد اروند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار