امام جمعه بندر ماهشهر:
امام جمعه بندر ماهشهر با بیان اینکه جاده بندر ماهشهر - هندیجان به قتلگاه مردم تبدیل شده است، گفت: باند دوم این جاده هرچه سریع‌تر تکمیل و افتتاح شود.
کد خبر: ۵۶۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 23 February 2018

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به هفته سلامت، اظهار کرد: شعاری که وزارت بهداشت مطرح کرده بحث سلامت مردان است. سلامت یک امر واجب است که باید مراقبت کنیم و این موضوع مرد و زن نیز ندارد.

وی افزود: در بحث سلامت هم تغذیه دخیل است هم تحرک و ورزش و مسائل روحی و روانی که مؤلفه‌های اصلی سلامت هستند. اما به ورزش تأکید مؤکد شده و باید آن را از کارهای روزانه خود قرار دهیم. پیاده‌روی و حضور در پارک‌ها با وجود نصب وسائل ورزشی باید بیشتر شود تا مبادا بعداً مجبور می‌شویم هزینه‌های هنگفتی برای درمان پرداخت کنیم.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در ادامه با اشاره به شرارت و فتنه‌انگیزی فرقه دراویش گنابادی در تهران، عنوان کرد: اینها همیشه تبلیغات داخلی و خارجی می‌کنند که ما جریان مظلومی هستیم و نظام محدودیت‌های متعددی برای ما قائل می‌شود و مظلوم‌نمایی می کنند و همین مسأله در شبکه‌های معاند به خوراک خوبی تبدیل می‌شود.

غبیشاوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بحث انعکاس واقعیت‌ها مظلوم واقع شده است، گفت: نیروهای نظامی و امنیتی در این مسأله مقتدرانه و مدبرانه و در عین حال مظلومانه ظاهر شدند و چهار شهید و چند مجروح نیز تقدیم کردند.

وی اظهار کرد: اقدامات و کارهای امثال این فرقه‌ها زیرزمینی است و مردم نمی‌دانند سران آنها چه جنایت‌هایی مرتکب می‌شوند.آدم‌هایی که در لباس دین و مذهب و زهد ظاهر می‌شوند و چه جنایت‌ها و فسادهایی را که مرتکب نمی‌شوند. مردم باید بیشتر دقت کنند، راه رسیدن به خدا شریعت و اهل بیت و مسجد است. پیامبر و اهل و بیت و علما راه را به ما نشان داده‌اند.

امام جمعه بندر ماهشهر در ادامه به حادثه غمبار سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اشاره کرد و افزود: برای کشته‌شدگان این سانحه تأسف‌بار آرزوی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.

غبیشاوی بیان کرد: در زمینه حوادث متأسفانه ما در صدر کشورهای جهان قرار گرفته‌ایم. حوادث جاده‌ای و هوایی و اخیراً نیز حوادث دریایی و ریلی به آن اضافه شده است. آیا می‌شود دقت بیشتر و تدابیری به کار گرفت که کمتر شاهد این حوادث باشیم. کشورهایی که کمتر این حوادث را دارند چه کرده‌اند؟ باید مطالعه کنیم و ببینیم این کشورها چه اقداماتی در این رابطه صورت داده‌اند.

وی گفت: در جاده بندر ماهشهر به هندیجان حوادث زیادی در این مدت شاهد بوده‌ایم. اگر باند دوم این جاده تکمیل شود حوادث کاهش پیدا می‌کند. پروژه‌هایی که ارتباط مستقیم با جان مردم دارد به ویژه در آستانه عید نوروز، باید در اولویت باشند و از مسؤولان ادارات راه و شهرسازی دو شهرستان و استان و نماینده مجلس انتظار می‌رود تدبیری اتخاذ کنند که این جاده تکمیل شود.

خطیب جمعه بندر ماهشهر در پایان اظهار کرد: جاده بندر امام به آبادان زمانی قتلگاه بود اما با ساخت و تکمیل باند دوم آن، این حوادث جانی کاهش بسیار زیادی یافته است. در مورد جاده بندر ماهشهر به هندیجان نیز همین مسأله صدق می‌کند و باید باند دوم آن هرچه سریع‌تر تکمیل و افتتاح شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار