نائب رئیس شورای شهرستان کارون:
نائب رئیس شورای شهرستان کارون گفت: در صورت پرداخت حق آلایندگی توسط این شرکت‌ها دیگر نیازی به اعتبارات و وعده وعیدهای کاخ‌نشینان نداریم و شهرستان تبدیل به گلستان می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 23 February 2018

هادی مصروی شب گذشته با ابراز تأسف از عدم پرداخت حق آلایندگی شهرستان کارون اظهار کرد: باوجود گذشت 5 سال از شهرستان شدن کارون اما حق آلایندگی آن پرداخت‌نشده است.

وی بابیان اینکه حق آلایندگی شهرستان کارون بین شهرستان شادگان و اهواز گفت: شرکت‌های توسعه نیشکر دعبل خزاعی، سلمان فارسی و فارابی در محدوده شهرستان کارون قرار دارند و دود و خاکستر ناشی از سوزاندن مزارعشان بر سر مردم روستاها و شهر کوت عبدالله می‌ریزد.

نائب رئیس شورای شهرستان کارون افزود: صنایع فولاد نیز حق آلایندگی را پرداخت نمی‌کند این در حالی است که از دود و آلاینده‌های ناشی از صنایع فولاد اهالی روستای قلعه چنعان حتی نمی‌توانند به‌راحتی نفس بکشند.

وی عنوان کرد: شهرستانی که از این‌همه محرومیت رنج می‌برد اگر صنایع اطراف آن نخواهند حق آلایندگی را پرداخت کند به مردم منطقه ظلم می‌کند.

مصروی بیان کرد: شرکت‌های عظیم استخراج و بهره‌برداری نفت در مجاورت روستاهای محروم بخش مرکزی شهرستان کارون و در امتداد کانال آب جنوب شرق (روستای حنطیه خویسه خسراویه و...) قرارگرفته‌اند اما محرومیت از سر و روی این روستاها می‌بارد.

وی گفت: در صورت پرداخت حق آلایندگی توسط این شرکت‌ها دیگر نیازی به اعتبارات و وعده وعیدهای کاخ‌نشینان نداریم و شهرستان تبدیل به گلستان می‌شود.

نائب رئیس شورای شهرستان کارون افزود: با منابع حق آلایندگی حتی می‌توان برای شهرستان مدرسه، درمانگاه، خانه بهداشت، جاده روستایی، آسفالت معابر، جوی و جدول، بهسازی روستاها، فرهنگسرا و... احداث کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار