سفیر کره جنوبی در ایران:
کیم هو سونگ‌ در نخستین سمینار بین المللی CSR (مسئولیت اجتماعی) در اهواز با بیان اینکه سیستم دیپلماتیک یک مسئله مرتبط با دولت است، گفت: سرمایه گذاری خارج از حیطه دولت است؛ به طور حتم اگر همکاری بین کشورها به نحواحسن انجام شود ارتباط واقعی بین دوکشور متصور خواهد شد، و اگر همکاری بین کشورها ضعیف شود، این موضوع منجر به ارائه یک تصویر ناقص و غلط از کشور می شود و اشتراکات دوکشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۵۷۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 25 February 2018

 

بهترین اقدام دولت تسهیل قانونگذاری برای رسیدن به مسئولیت اجتماعی است

کیم هو سونگ‌ سفیر کره جنوبی در ایران در نخستین سمینار بین المللی CSR (مسئولیت اجتماعی) در اهواز که امروز ۶ اسفند ماه در هتل بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ابزار های سیاسی متفاوتی وجود دارد تا یک دیپلمات با سایر کشورها ارتباط برقرار کند؛ اولین گزینه در این خصوص کمک های خارجی است، همچنین نیروهای نظامی هر کشور به عنوان دومین گزینه ای است که می تواند یک مسئله دیپلماتیک و سیاسی باشد.

به گزارش "تابناک" وی با بیان اینکه سرمایه و تجارت نیز می تواند از گزینه های مهمتر نیز محسوب شود، ادامه داد: این حوزه باعث ارتباط کشورهای مختلف در موضوعات متفاوت می شود؛ تعداد زیادی از ایرانی ها تا حدی با سریال کره ای یانگوم که در ایران پخش شده است آشنا هستند، در چنین مواردی نیز یک ارتباط خوب بین دو کشور محسوب می شود.

 

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه شعار و تبلیغ دو موضوعی هستند که در زمینه ارتباط موثر بین دو‌کشور باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: کشور آمریکا میلیون ها دلار خرج می کند تا از طریق رسانه های جمعی به اهداف مورد نظر خود دست یابد. اقتصاد، فرهنگ و هر موردی که جدای از قدرت نظامی محسوب شود و در واقع پیش زمینه ارتباط با سایر کشورها می شوند قدرت نرم گفته می شود.

وی به موضوع نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: اگر من به عنوان یک دیپلمات تنها دستور بدهم و شما اگر اجرا نکنید تنبیه شوید، روش خوبی برای رسیدن به روابط خوب بین دو کشورنیست.

کیم هو سونگ، یادآور شد: سال گذشته رابطه دو طرفه بین دو کشور کره جنوبی و ایران طی برگزاری یک سمینار شکل گرفت؛ در صورتی که ارتباط تجاری بین دو کشور وجود نداشته باشد، دیگر نمی توان ارتباطات واقعی را برای دوکشور متصور شد.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه سیستم دیپلماتیک یک مسئله مرتبط با دولت است، گفت: سرمایه گذاری خارج از حیطه دولت است؛ به طور حتم اگر همکاری بین کشورها به نحواحسن انجام شود ارتباط واقعی بین دوکشور متصور خواهد شد، و اگر همکاری بین کشورها ضعیف شود، این موضوع منجر به ارائه یک تصویر ناقص و غلط از کشور می شود و اشتراکات دوکشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

کیم هو سونگ با تاکید بر اینکه دیپلماسی نسبت به رفتار شرکت ها در خارج از کشور بسیار آسیب پذیر است، بیان داشت: دولت نمی تواند به صورت مستقیم بر آن تاثیر بگذارد، بنابراین دولت باید این آسیب پذیری را به حداقل برساند، برای اینکه رفتار شرکت ها در خارج از کشور به نحو احسن به مقصد برسد باید این شرکت ها را حمایت کند.

وی با بیان اینکه روابط اجتماعی تنها به وسیله یک شرکت محقق نمی شود، گفت: باید ارتباط خوبی بین شرکت ها وجود داشته باشد تا مسئولیت اجتماعی به نتیجه برسد. دولت می تواند قوانینی برای این شرکت ها تعریف کند اما بهترین اقدام دولت تسهیل قانونگذاری برای رسیدن به مسئولیت اجتماعی است.

سفیر کره جنوبی در ایران تعریف CSR را فعالیت های خود جوش در جهت رضایتمندی مردم عنوان کرد و گفت: اگر شرکت ها در جوامع مشارکت داشته باشند، تصویر بهتری از آن کشور ساخته خواهد شد و به طور حتم روابط بهتری بین دو کشور ایجاد خواهد شد.

کیم هو سونگ، اعلام کرد: کشور کره قصد دارد راه های ارتقای مسئولیت اجتماعی را در کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کند تا به هدف خود نزدیک شود.

سفیر کره جنوبی در ایران در پایان یادآور شد: موضوع مورد نظر من ارتباطات سازنده یا ارتباطات دوگانه سازنده بین مسئولیت اجتماعی و دیپلماسی است، اگر هر کدام از آن ها به تنهایی اعمال شود مسئولیت اجتماعی و دیپلماتیک به هدف واقعی خود نخواهد رسید؛ به همین علت دولت کره جنوبی به این ارتباطات و اعمال صحیح آن در کشور ایران توجه زیادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار