مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بالای ۵۰ سال در خوزستان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 25 February 2018

غلام عباس بهرامی نیا هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره‌وری ناوگان باری کشور و همچنین تقویت نوسازی ناوگان و با استناد به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و همچنین با توجه به تصویب قانون هوای پاک عنوان کرد.

بهرامی نیا در ادامه افزود: مالکان این دسته از وسایل نقلیه سنگین باری باید بر اساس دستورالعمل نوسازی ناوگان جاده‌ای با داشتن مدرک مستند نسبت به روند نوسازی وسیله نقلیه سنگین خود با توجه به تسهیلات مناسب در نظر گرفته شده اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان افزود: استان خوزستان بیش از ۱۲ هزار و ۶۴۰ دستگاه انواع دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کالا دارد که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۵ میلیون و ۴۸ هزار تن کالا جابه‌جا شده است. ضمن اینکه که رانندگان حرفه‌ای بخش کالا در استان خوزستان ۱۹ هزار و ۳۲۱ نفر هستند.

بهرامی نیا بیان کرد: با توجه به اهمیت استفاده حداکثری از توان مطلوب و ظرفیت‌های ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس بخشنامه صادره از سال آتی طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بالای ۵۰ سال به مرحله اجرا درمی‌آید.

بهرامی نیا بیان کرد: بر اساس ارزیابی و بررسی‌های تخصصی به‌عمل‌آمده از تعداد یک هزار و ۶۴۰ دستگاه وسایط نقلیه باری، ۱۳ دستگاه بالای ۵۰ سال متعلق به این استان مشمول طرح ممنوعیت صدور بارنامه خواهند شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار