شهردار منطقه هشت قم خبر داد
شهردار منطقه هشت قم از اجرای طرح همیار شهردار برای نخستین بار در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل مستقیمی با بیان اینکه طرح همیار شهردار برای نخستین بار توسط این منطقه در بین دانش آموزان مدارس از ابتدای سال تحصیلی 96-97 اجرا می‌شود، گفت: براساس اعتقادات اسلامی که نباید نسبت به مسائل دیگران بی‌تفاوت باشیم؛ طرح همیار شهردار گامی ایده‌ال است که دانش‌آموزان طی آن نسبت به مسائل دیگران اهمیت داده و در عرصه‌های شهروندی مشارکت داده می‌شوند.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه طرح همیار شهردار حس مسئولیت پذیری را از دوران کودکی در فرد زنده می‌کند، افزود: در این طرح ، دانش آموزان را برای ورود به عرصه مدیریت شهری با یک فرهنگ عمومی صحیح آماده می‌کند و به ‌عنوان یک اصل مشارکت متقابل انسانی باعث می‌شود تا بهبودی بی‌سابقه در نحوه شکل گیری فرهنگ شهروندی پدید آید.

مستقیمی ادامه داد: به منظور ارتباط نزدیک دانش‌آموزان با مدیریت شهری و مشارکت آنان در این عرصه، طرح همیار شهردار در راستای حفظ محیط زیست، رعایت بهداشت و نظافت عمومی، ارتقاء سطح کمی و کیفی سیما و منظر شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح، بیان کرد: به منظور پرورش و تربیت دانش آموزان و داشتن شهری سالم و با نشاط و ایجاد محیطی سالم برای حفظ سلامت دانش آموزان در رفت و آمد از خانه به مدرسه و همچنین بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به مدیریت شهری، طرح همیار شهردار در مدرسه اجرا می‌شود.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه این طرح گامی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی شهروندی است، تشریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در طرح مواردی از جمله زمان بیرون گذاشتن پسماندها، تفکیک پسماند، محافظت از فضای سبز و درختان و نگهداری از وسایل بازی پارک‌ها را نخست خودشان رعایت می‌کنند و با رعایت احترام به اطرافیان خود در منزل و مدارس تذکر می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار