دبیر جشنواره تئاتر رویش از برگزاری نخستین دوره این جشنواره از 20 اسفند 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 27 February 2018

ندا اعتمادی‌کیا در این باره اظهار داشت: نخستین جشنواره تئاتر رویش بیستم تا 24 اسفند 96 امسال در آبادان برگزار می‌شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در این گردهمایی نمایشی آثار باکیفیت‌تر هنرجویان تئاتر آبادان داوری می‌شوند و آنها ملزم به آماده کردن یک تئاتر کامل هستند.

دبیر جشنواره تئاتر رویش با اشاره به این مهم که سال‌های گذشته این گردهمایی به صورت همایش برگزار شده بود بیان کرد: تصمیم بر آن شد که امسال رویش را به صورت جشنواره تئاتر برگزار کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تشويق جوان‌ها ومعرفي استعدادهای تئاتر منطقه بیان کرد و گفت: در این جشنواره اولویت با اجرای تئاترهای ایرانی است و بخش پانتوميم و دانش‌آموزی نیز به جشنواره امسال اضافه شده است.

اعتمادی‌کیا خاطرنشان کرد: داوری‌های جشنواره رویش در 2 بخش انجام خواهد شد و سالن تئاتر استاد علی غلامی در مجتمع فرهنگی، هنری اشراق را برای اجرای نمایش‌ها انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان این موضوع که پیش از این شش دوره همایش تئاتر رویش در آبادان برگزار شده است افزود: برگزاری كارگاه نمايشنامه‌نويسی، بیان و پانتومیم را در حاشیه جشنواره در دستور کار داریم و احتمال حضور یک چهره مطرح سینمایی نیز در جشنواره وجود دارد.

این فعال عرصه تئاتر اظهار کرد: در نخستین جشنواره تئاتر رویش مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم، عارف کایدخورده، که از هنرمندان تئاتر آبادان بود، برگزار می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جشنواره ، نمایش ، آبادان ، تئاتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار