مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان:
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: طرح تحول بیمه سلامت در حوزه تامین اجتماعی بهره خاصی نداشت چراکه قبل از اجرای این طرح بیماران ما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند و به صورت رایگان درمان می‌شدند.
کد خبر: ۵۷۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 28 February 2018

صادق جلیلی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های اجرایی دولت، طرح تحول سلامت بود که اجرا شد ولی این طرح یک طرح هیجان‌زده بوده و نباید در این حجم و با وسعت کل کشور انجام می‌شد بلکه این طرح را باید به‌صورت آزمایشی در مقیاس‌های کوچک‌تر اجرا می‌کردند و در صورت موفقیت به‌کل جامعه تعمیم داده می‌شد.

وی افزود: این طرح در حوزه تأمین اجتماعی بهره خاصی نداشت چراکه قبل از اجرای این طرح بیماران ما تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند و به‌صورت رایگان درمان می‌شدند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی به متضرر شدن این سازمان با اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ خدمات در راستای طرح تحول سلامت بالا رفت در محاسبات نیز به‌ناچار باید این افزایش را لحاظ می‌کردیم و به پزشکانمان بر اساس نرخ جدید مبالغ بیشتری را پرداخت می‌کردیم و سازمان در این امر دچار مشکلات متعددی شد.

جلیلی عنوان کرد: به‌طور میانگین هزینه‌های درمان غیرمستقیم ما نسبت به قبل از طرح تحول سلامت تقریباً سه برابر شده است و این مسئله باعث شد ما در پرداخت‌هایمان دچار مشکل بشویم و خیلی از مراکز درمانی مانند بیمارستان‌های خصوصی به دلیل اینکه مطالبات آن‌ها با تأخیرهای خیلی طولانی انجام می‌شد با سازمان تأمین اجتماعی لغو قرارداد کنند.

وی در پایان به لغو قراردادهای مراکز درمانی با سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این سازمان با دو هزار مرکز درمانی قرارداد دارد ولی به دلیل اینکه سازمان تأمین اجتماعی نتوانسته مطالبات این مراکز را به‌موقع پرداخت کند، خیلی از این مراکز قراردادهایشان را لغو کرده‌اند، و ارائه خدمات تأمین اجتماعی را برای بیمه‌شده‌هایمان تحت تأثیر قرار داده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار