تابناک، ماجرای بکارگیری حق التدریسی ها را پیگیری می کند؛
آیا موضوع بکارگیری بستگان، عروس، برادر ، خواهر، خواهرزاده، همسر، دخترعمو و...توسط برخی مسئولان یا کارشناسان و...در برخی شهرستانها بررسی شده، صحت و سقم آن روشن شده؟ آیا بکارگیری بستگان در یک فرایند شفاف قانونی و بر اساس آزمون و شرایط برابر وعادلانه بوده است؟
کد خبر: ۵۷۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 01 March 2018

یکی از مخاطبان تابناک یادداشتی را خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشته است که آن را در ادامه می خوانیم.در این نامه وی با یاداوری ماجرای بکارگیری حدود 3200 نفر بعنوان حق التدریس و... در آموزش و پرورش خوزستان، خواستار توجه جدی سازمان بازرسی کل کشور و دفاع از حق الناس شده است. یاداور می شود تابناک در روزهای آتی نیز این موضوع و برخی مطالب دیگر را پیگیری خواهد نمود.


متن این یادداشت به این شرح است:


جناب آقای سراج

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

با سلام

نیک می دانیم که سازمان بازرسی کل کشور از جمله ملجاء ها و سنگرهای دفاع از حقوق عامه، بیت المال و پیشگیری و مبارزه با تخلفات و احیانا فسادهاست. بارها نیز از تعهد، دلسوزی و قاطعیت جنابعالی در دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از تبغیض و اقدامات خلاف قانون شنیده و خوانده ایم.


اما آنچه باعث شد در این یادداشت مطالبی را به عرض جنابعالی برسانم حکایت از اتفاقی تلخ دارد که امسال در استان خوزستان شاهدش بودیم.


در حالی که سال تحصیلی جدید آغاز شده بود برخی رسانه های گروهی و مجازی از بی معلم بودن برخی مدارس استان خبرهایی منتشر کردند که خود می تواند بخوبی نشان دهنده عدم پیش بینی و برنامه ریزی مناسب و تامین نیروی انسانی لازم و کافی در موعد مناسب و البته در فرایندی قانونی باشد. در چنین شرایطی و در ایامی تعطیل خبری از سوی مسئولان آموزش و پرورش منتشر شد مبنی بر بکارگیری تعداد زیادی از افراد به عنوان معلم حق التدریس. «فراخوانی مصاحبه ای» که اشاره ای به ضوابط قانونی و تشریفات لازم و مبتنی بر مفاد قانونی نحوه بکارگیری و انتخاب معلمان نداشت.


نهایتا آنگونه که آمار مسئولان رسمی اعلام گردید حدود 3200 نفر بکارگیری شد در حالیکه نه آزمونی برگزار شده بود و نه ضوابط شفاف و روشن قانونی در زمینه نحوه بکارگیری برای عموم اعلام شد.


جناب آقای سراج

شنیده ایم که در همین خصوص پرونده ای در سازمان بازرسی مفتوح گردیده است. برای ما براستی جای سوال است که چگونه و بر اساس کدام قوانین، این حجم نیرو بدون برگزاری هیچگونه آزمون استخدامی برگزیده شدند؟ چه فرد، مقام و یا مرجعی تشخیص می داده که از میان آن خیل عظیم داوطلبان، چه کسانی واجد شرایط لازم هستند و چه کسانی نیستند؟چه مرجعی از حقوق افرادی که مدعی بوده اند حق شان تضییع شده است دفاع می کند؟چه فرد، یا مقام یا مرجعی از این افراد مصاحبه گرفته و ضمن تشخیص صلاحیت های آموزشی، اخلاقی، اجتماعی و... عده ای را واجد شرایط و عده ای را فاقد آن تشخیص می داده است؟


براستی مکانیسم جلوگیری از تبعیض و نابرابری و یا پارتی بازی و لیست های سفارشی و... در امثال این گونه فرایندها چیست و چه تدابیری برای آن اندیشیده شده بود؟


ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

سخن بر سر بکارگیری ده نفر و بیست  نفر و صد نفر نیست. داستان بکارگیری 3200 نفر است.براستی آیا لیست ها یک به یک بررسی شده اند؟ آیا مشخص شده است چه تعداد از افراد بوسیله بستگان مسئولان شان در ادارات و... بکارگیری شده اند؟  آیا بکارگیری بستگان، عروس، برادر، خواهر، خواهرزاده، همسر، دخترعمو و...توسط برخی مسئولان یا کارشناسان و...در برخی شهرستانها بررسی شده، صحت و سقم آن روشن شده؟

آیا موضوع بکارگیری بستگان در یک فرایند شفاف قانونی و بر اساس آزمون و شرایط برابر وعادلانه بوده است؟ اگر آری و همه چیز طربق قانون بوده است، که بسیار خوشحال می شویم بصورت شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند و اگر خیر آیا با عوامل خاطی و بانیان روند ناصحیح و خلاف ضوابط  مورد پیگیرد و برخورد قرار گرفته اند؟ 

جناب آقای سراج

برای ما جای سوال است که سرنوشت و آینده فرزندان این مرز و بوم چگونه تعیین می شود. چه کسانی زمام کلاس ها و تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم را بر سر کلاشها بدست می گیرند؟ و آینده یان سرزمین قرار است چگونه رقم بخورد.آیا بکارگیری افرادی که فاقد تخصص و تجربه مرتبط بوده اند در راستای بهبود کیفیت آموزشی صورت گرفته است؟ چه مرجعی لیست ها را پالایش و مکانیسم و ضوابط آن چه بوده است؟

و حقیقتا جای این سوال باقی است که چگونه باید از افرادی که شرایط قانونی لازم را داشته اند و بکارگیری نشده اند و میدان رقابت برابر و عادلانه ای نیز تدارک دیده نشد تا لااقل وجدان های ما آسوده باشد، دفاع نمود؟


برادر عزیز جناب آقای سراج

ما به تعهد جنابعالی و همه همکاران عزیزتان باور داریم و انتصاب آقای ممبینی در خوزستان نیز این بارقه های امید را دوچندان نموده است و امیدوار هستیم به دفاع از حقوق مردم و فرزندان این سرزمین.


ما از جنابعالی و همکاران عزیزتان می خواهیم همچون گذشته، با قاطعیت و جدیت در سنگر دفاع از حق الناس و البته پاسداری از قانون و برخورد با متخلفان و بانیان و عوامل هرگونه تخلفی در کشور، بستر بروز همه تخلفات را از بین ببرید و درس عبرتی باشد تا دیگر افرادی به خود اجازه ی تخلف از قانون و اعمال سلیقه های شخصی که به تبعیض و نابرابری می انجامد را ندهند.


دستگاه قضایی امید و ملجاء مردم عزیز و شریف ایران است و ما امیدوار به اقامه عدالت علوی توسط دلسوزانی چون جنابعالی و سایر همکاران تان هستیم.


امیدواریم نتایج بررسی ها بدون مسامحه با مردم نیز در میان گذاشته شود تا آنها از تیزبینی و پیگیری دستگاههای نظارتی و بازرسی در دفاع از حق و حقوق شان مطلع باشند. انشالله


با تشکر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار