در ششمین جلسه شورای سلامت خرمشهر مطرح شد؛
وضع نامناسب آب شرب روستاهای خرمشهر از مواردی بود که امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان مطرح شد.
کد خبر: ۵۷۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 04 March 2018

 

وضع آب شرب در روستاهای خرمشهر نامناسب است

عصر امروز ششمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر با دستور جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و آمادگی شهرستان برای میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور برگزار شد.

در این جلسه نتایج سنجش کیفیت آب آشامیدنی ارائه و وجود «ای.سی» بالای سه هزار و حتی ۶ هزار در برخی مناطق روستایی خرمشهر و مینوشهر اعلام شد.

نماینده آب و فاضلاب روستایی خرمشهر عامل این اتفاق را برداشت بالای آب از رودخانه کارون و بی‌نتیجه ماندن مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده برای برداشت آب از طرح الغدیر برای مصرف شرب روستاییان اعلام کرد.

کمبود سرویس‌های بهداشتی و مشکل سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان خرمشهر دیگر موضوعی بود که به آنها به عنوان مشکلات نیازمند رسیدگی فوری با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نورزی پرداخته شد.

همچنین اعلام شد که اعتباری معادل ۵۰ میلیون تومان برای امور مربوط به سرویس‌های بهداشتی از جمله احداث و نوسازی سرویس‌های بهداشتی از سوی شهرداری خرمشهر در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه استفاده مردم منطقه از سرویس‌های بهداشتی مگر در ایام نوروز ناچیز است، بخش خصوصی تمایل زیادی به ورود به این عرصه ندارد. طرح اتلاف سگ‌های ولگرد به دلیل مشکل اعتبارات متوقف شده بود که از امروز از سر گرفته می‌شود.

همچنین بیش از دو هزار قلاده سگ ولگرد از ابتدای سال تاکنون تلف شده‌اند که پیمانکار هر شب با همکاری نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به اتلاف حدود ۲۰ قلاده می‌پردازد و امیدواریم با از سر گرفته شدن کار، شرایط تا سال جدید بهتر شود.

یدالله مصدر رئیس مرکز بهداشت خرمشهر نیز با اشاره به ورود بدون ویزای اتباع غیر ایرانی به خرمشهر اظهار کرد: با توجه به شیوع برخی بیماری‌های در سایر کشور از جمله عراق باید تدابیر ویژه‌ای برای ایام تعطیلات اتخاذ کرد.

وضعیت نامساعد بازارهای خرمشهر، مشکل دست‌فروش‌ها، جمع نشدن پسماندها در برخی مناطق همچون نهر ۵ محرزی، کوی ویلا و آلبونایی خرمشهر و همچنین پراکندگی و نامشخص بودن محل اسکان کاروان‌های راهیان نور که سنجش را برای مأموران بهداشت محیط خرمشهر دشوار می‌کند، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار