جوابیه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر تابناک
ما کارکنان تامین اجتماعی وظیفه و افتخار خود را خدمتگزاری و جلب رضایت مردم و بیمه شدگان عزیز سازمان تامین اجتماعی می دانیم و اگر دراین راستا به کسی بی حرمتی شده از همین جا از ایشان غذرخواهی می کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷ 04 March 2018
در پی درج خبری در تابناک کهگیلویه و بویراحمد با مضمون مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی کهگیلویه (اینجا ) مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ، در این خصوص واکنش نشان داده و جوابیه ای به تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده است که عینا منتشر می شود.
 با سلام و احترام به همه هم استانیها شریف و ارجمند ، بویژه این شهروند محترم و بیمه شده تامین اجتماعی وبه جهت تنویر افکار عمومی و در پاسخ به گزارشی که درسایت خبری تحلیلی تابناک کهگیلویه و بویراحمد و چند خبرگزاری استان درخصوص درمانگاه تخصصی دهدشت  انعکاس داده شده است به استحضار می رساند در استان کهگیلویه و بویراحمد ،  چهار  مرکز درمانی تامین اجتماعی  وجود دارد. دو پلی کلینیک تخصصی در شهرستانهای یاسوج و گچساران و یک درمانگاه تخصصی در شهر دهدشت و یک بیمارستان  با عنوان  بیمارستان شهدای گمنام که در مرکز استان مشغول به فعالیت می باشد . مجموع پذیرش بیمار  در این چهار مرکز درمانی روزانه به بیش از چهار هزار و پانصد نفر می رسد که از این مراکز،خدمات درمانی دریافت می کنند .این در حالی که متوسط پذیرش تقریبا ۵۰درصدبیشتر از نرم روزانه است، به عبارتی می توان گفت پذیرش مراکز درمانی تامین اجتماعی در سه شهرستان استان  تقریبا دو  برابر ظرفیت است . دلیل اضافه نشدن مراکز درمانی هم در شهرستانهای استان طرحی است که به عنوان طرح سطح بندی از آن یاد میشود که در هر شهرستان با داشتن۲۰ هزار نفر بیمه شده اصلی می توان  یک  مرکز درمانی در آن دایر کرد چون جمعیت بیمه شده اصلی به غیر از شهرستان  یاسوج در دو شهرستان دیگر  به حد نصاب نرسیده به همین دلیل اضافه کردن مرکز درمانی دیگری میسر نیست .
در قسمتی از این گزارش آمده است که درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت با کمبود پزشک متخصص مواجه است.در پاسخ باید گفت که درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان کهگیلویه علیرغم واقع شدن در منطقه محروم،به خاطر حضور فرزندان مستعداین دیار از لحاظ برخورداری از نیروی پزشک متخصص و  مجرب شرایط قابل قبولی داشته تا آنجا که  در این درمانگاه ده پزشک با تخصصهای داخلی،اطفال،اعصاب و روان، پاتولوژی،سونوگرافی و چشم پزشکی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشند.ضمن آنکه در این مرکز روزانه بالغ بر شصت نفر از مراجعین از خدمات دندانپزشکی استفاده می نمایند که طبق نظرسنجی های به  عمل آمده،میزان رضایت بیماران از خدمات بخش دندانپزشکی در سطح قابل قبولی قرار دارد.
در بخش دیگری از گزارش از سیستم نوبت دهی تلفنی  درمانگاه تخصصی دهدشت انتقاد شده است.لازم به توضیح است که با در نظر گرفتن مزایای بیشمار سیستم نوبت دهی تلفنی در مقایسه با نوبت دهی حضوری و استفاده از آن در تمامی مجموعه های خدماتی و مراکز درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور  باید گفت این طرح ملی است و کلیه مراکز درمانی تامین اجتماعی در سطح کشور از  این طرح بهره مند هستند . خوشبختانه استان ما در این خصوص از پیشگامان بوده و می توان گفت بدلیل عدم اتلاف وقت مراجعین  خوشبختانه این طرح  با استقبال همشهریان مواجه شده و تقریبا رضایت نسبی را به همراه داشته ، با توجه به شرایط محدوده جغرافیایی تحت پوشش که متشکل از بخشها و روستاهای متعدد است و مراجعان دشواریهایی برای رفت و آمد به مرکز شهرستان دارند،سیستم نوبت دهی تلفنی بهترین گزینه جهت تامین رفاه آنها می باشد و بدون تردید سبب صرفه جویی در وقت،هزینه و انرژی آنها می شود برخلاف آنچه در گزارش مذکور آمده که تعداد تلفنهای مرکز را سه چهار مورد ذکر کرده ، تعداد دوازده خط تلفن آماده ارائه خدمات در سیستم  نوبت دهی تلفنی  در شهرستان دهدشت  می باشند .
در بخشی دیگر به برخورد نامناسب بعضی از پرسنل این مجموعه اشاره شده است.در این مورد توجه شما را به این نکته معطوف می داریم که با توجه به اینکه درمانگاه تامین اجتماعی مکانی است که ارائه خدمات آن به صورت رایگان می باشد برخی از مراجعان افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نبوده و  اقدام به سو استفاده از دفترچه درمانی نموده واضح است که در  چنین شرایطی،قاطعیت و قانونمندی پرسنل ممکن است به مثابه سختگیری و برخورد نامناسب تعبیر شده و از همین جا اعلام می داریم ما کارکنان تامین اجتماعی وظیفه و افتخار خود را خدمتگزاری و جلب رضایت  مردم و بیمه شدگان عزیز سازمان  تامین اجتماعی می دانیم و اگر دراین راستا به کسی بی حرمتی شده از همین جا از ایشان غذرخواهی کرده و احیانا اگر کسی در این مورد شکایتی داشته می تواند با مستندات  مربوطه به واحد شکایات مدیریت درمان استان مراجعه نموده تا همکاران خاطی مورد باز و خواست قرار گیرند.
در پایان لازم می دانیم از تمام کسانی که با نقدهای سازنده و منصفانه ما در جهت هر چه بهتر انجام دادن وظایفمان یاری می رسانند تشکر و قدردانی نموده  و امیدواریم که اینگونه نقدها در چارچوب قوانین و با آگاهی از شرایط و قوانین موجود انجام گیرد.

روابط عمومی مدیریت درمان  تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار