دکتر ساری نماینده مردم اهواز در مجلس:
جالب است بدانید در موضوع قبولی متوسطه، استان 32 ام در کشور هستیم همچنین در رده ها پایانی کشور در موضوع قبولی کنکور قرار داریم. وجود 12هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی، خوزستان را در جایگاه بسیاری پایینی در کشور قرار داده است
کد خبر: ۵۷۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 04 March 2018

علی ساری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر امروز خود به وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک اینگونه توضیح داد: متاسفانه آموزش و پرورش استان خوزستان در بسیاری از شاخصه های آموزشی نسبت به سایر استان های کشور عقب تر است.مشخص نیست چه مسئولی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش خوزستان باید پاسخگو مردم و نمایندگان باشد.

به گزارش تابناک؛ نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در ادامه گفت: این در حالی است که مدیریت عالی استان در جهت ارتقا کیفی شاخص های آموزش و پرورش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، در سال های اخیر وزارتخانه آموزش و پرورش 3وزیر به خود دیده است اما در لایه های مدیریتی میانی این وزراتخانه مسئولانی هستند که نسبت به شرایط بحرانی آموزش و پرورش استان خوزستان بی تفاوت و در بحث تغییر مدیریت استانی بنا به دلایلی که برای ما هنوز در هاله ای از ابهام است مقاومت می کنند. وی با انتقاد از وضع موجود و بیان گلایه هایی از مدیریت عالی استان در زمینه تغییر مدییتی در این عرصه، خواهان اقدامات لازم از سوی استانداری خوزستان در جهت تغییر و بهبود وضعیت مدیریتی موجود آموزش و پرورش استان شد.

وی همچنین اظهار داشت: وقتی به ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان می پردازیم شاهد عقب ماندگی در بسیاری از حوزه ها هستیم، در حوزه هایی مانند رتبه قبولی کنکور سراسری و دوره متوسطه و کاهش بی سوادارن شاهد برپایی جشن هستیم درحالی که آمارها از مسائل دیگری حکایت می کند که کاملا در تناقض با آمارها ارائه شده از اداره آموزش و پرورش خوزستان است.

ساری بیان داشت: علی رغم تلاش های صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش اما متاسفانه هدف گذاری و جهت گیری مناسبی در راستای توسعه و بهبود وضعیت آموزشی در استان دیده نمی شود. این در حالی است که در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ظرفیت های مناسب و منابع انسانی باتجربه و متخصص بسیاری دیده نمی شود. باید در این زمینه اجرای اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین را در اولویت قرار دهیم ، در شرایط فعلی شاهد سرخوردگی دانش آموزان، نگرانی اولیا و بی انگیزگی در دبیران و معلمان و راه اندازی پویش های مردمی در مخالفت با ادامه وضعیت موجود مدیریتی در آموزش و پرورش استان در شبکه های اجتماعی و مجازی هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی علت این نگرانی ها را پرس و جو می کنیم به ضعف مدیریتی و نظارتی در آموزش و پرورش استان می رسیم.

وی از نگاه شاخص های آماری به وضعیت رتبه آموزش و پرورش خوزستان در بین استان های کشور اشاره کرد و یادآور شد: جالب است بدانید در موضوع قبولی متوسطه، استان 32 ام در کشور هستیم همچنین در رده ها پایانی کشور در موضوع قبولی کنکور قرار داریم. وجود 12هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی، خوزستان را در جایگاه بسیاری پایانی در کشور قرار داده است.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون؛ به وجود بیش از 250 هزار اولیای بی سواد در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این موضوع خوزستان را یکی از استان های ضعیف و غیرقابل قبول در این زمینه قرار داده است. نارضایتی عمومی و عدم سیاست گذاری صحیح در جهت حفظ سرمایه های انسانی آموزش و پرورش استان نیز یکی از دلایل آشکار در ناکارآمدی مدیریت آموزش و پرورش استان است، این در حالی است که در این دوره از مدیریت آموزش و پرورش استان شاهد حمایت های بی سابقه مالی از سوی استانداری خوزستان هستیم.

وی تصریح کرد: علی رغم حمایت های مالی، 65درصد از مدارس استان تخریبی هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی کامل دارند. همچنین در موضوع تقاضای انتقال نیروهای آموزش و پرورش به سایر استان ها شاهد رشد فزاینده و بی سابقه هستیم یکی از دلایل این معضل عدم احترام مناسب به شان و جایگاه معلمین و دبیران در استان است.

ساری با انتقاد از عدم دسترسی به مدیرکل آموزش پرورش خوزستان بیان داشت: چرا باید معلمین و دبیران استان برای ملاقات با مدیرکل آموزش و پرورش استان ماه ها در صف انتظار بمانند؟ این در حالی است که دسترسی به استاندار خوزستان به مراتب آسان تر از دسترسی به مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار