استاندار خوزستان :
نهال کاری، آب اندازی، راه اندازی کانال و‌مالچ پاشی در حال انجام است.
کد خبر: ۵۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 04 March 2018

غلامرضا شریعتی در شورای سلامت استان خوزستان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: ریزگردها امنیت سلامتی جامعه را دچار مشکل کرده است، مردم در این زمینه دغدغه فراوان دارند و این به معنای تحت شعاع قرار دارن سلامت روانی یک جامعه است.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان ادامه داد: با وجود این معضل مردم در تصمیم گیری هایشان دچار تردید هستند و این به معنای خدشه دار کردن امنیت روانی جامعه است.

استاندار خوزستان با اشاره به دستور رییس جمهور برای حل معضل ریزگزدها در اواخر سال ۹۵، بیان داشت: کار با جدیت در حال انجام است و‌ نتایج خوبی حاصل شده است اما باید صبر داشته باشیم. نهال کاری، آب اندازی، راه اندازی کانال و‌مالچ پاشی در حال انجام است.

شریعتی عنوان کرد: انتظار داریم در عین حالی که انتقادات جدی مطرح می شود اما این انتقادات به سمت تخریب نرود چراکه این تخریب ها سلامت روانی جامعه را مجدد نشانه می رود. شایسته نیست شایعه کنیم نهال ها سمی هستند و این اضطراب را به مردم منتقل کنیم. این موضوع هیچگونه مبنای علمی ندارد. تمام فعالیت های مقابله با ریزگردها و حل مشکلات زیست محیطی با نظر کارشناسان و متخصصان انجام می‌شود.

استاندارخوزستان با بیان اینکه نباید به اضطراب مردم دامن بزنیم، خاطرنشان کرد: دغدغه مردم نسبت به مسائل زیست محیطی به ویژه گردو خاک بجا است، اما انتشار اطلاعات کاذب کم لطفی در حق مردم است مردم باید مسئولان را نظارت کنند مطالبات خود را بیان کنند.

شریعتی ادامه داد: نظر دادن بدون کارهای تخصصی و کارشناسی آن هم در شرایطی که بازتاب اجتماعی دارد جامعه را دچار مشکل می کند و این کار سعی شایسته‌ای نیست همه با هم باید تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مشکلات را در حوزه محیط زیست کنترل و رفع کنیم.

وی افزود: از صدا و سیما می‌خواهیم میزگردهای با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه ها و اعضای هیات علمی دانشگاه ها برگزار کنند.

استاندارخوزستان بیان کرد: ریزگردهای که امروز در اثر چند سال کم لطفی و کم توجهی و غفلت به وجود آمده نباید ما از این مشکل غافل شویم.امسال آورده آب خوزستان از ۳۰ میلیارد مترمکعب امروز به ۱۶ میلیارد مترمکعب رسیده است که تبعات خاص خود را دارد و ما باید این توان را کنترل کنیم مشکلات گرد و خاک در جاهای هم دیده می شود و راهکارهایی برای آن پیدا شده و باید از تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه استفاده کنیم.

شریعتی تصریح کرد:امسال 14 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار استان مالچ پاشی می شود که این کار در تاریخ خوزستان در حوزه تثبیت شن های روان بی سابقه بوده است و در بحث ریزگردها قرارداد بستیم امسال ۲۱ هزار هکتار نهال کاری داشته باشیم.

وی با اشاره به آلودگی هایی که از فلر های نفتی بوجود می آید گفت: در اینکه وزارت نفت و مناطق نفت خیز جنوب در این زمینه کاهش آلودگی های نفتی کار کرده اند شکی نیست و من از نزدیک مشاهده کرده ام برای کاهش آلودگی های هزینه‌های زیادی نفتی شده است به طور نمونه طرح آماک با پیگیری های شرکت نفت در استان مرحله اجرا رسید. اما این اقدامات تمام کار نیست مردم حق دارند و انتظار دارند که این مشکل حل شود؛ از مجموعه نفت انتظار داریم که برنامه زمانبندی منظمی در حوزه کاهش آلودگی‌های نفتی ارائه دهد که بر اساس آن کار انجام شود.

استاندارخوزستان با اشاره به فراهم کردن مقدمات استقبال از مهمانان نوروزی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه وارد کار شوند تا شرایطی را برای مردم استان و مهمانان نوروزی فراهم کنند. محیط زیست،دامپزشکی و علوم پزشکی نظارت ویژه داشته باشند.فرمانداران نیز در راس کار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار