نماینده مردم اهواز در مجلس:
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: خوزستان از نظر رتبه آموزشی در جایگاه سی و دوم کشور و در بحث کنکور طبق آمار سازمان سنجش رتبه 28 کشور را دارا است.
کد خبر: ۵۷۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 07 March 2018

علی ساری با انتقاد از وضعیت آموزش‌وپرورش در خوزستان و عدم توجه وزارت خانه متبوع جهت رسیدگی به مسائل آموزشی اظهار کرد: استان خوزستان از نظر رتبه آموزشی در جایگاه سی و دوم کشور و در بحث کنکور طبق آمار سازمان سنجش رتبه 28 کشور را دارا است.

وی با اشاره به آمار سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: آماری که این سازمان داد دقیقاً برخلاف ادعای مدیران آموزش‌وپرورش خوزستان است.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این آمار نشان می‌دهد رتبه خوزستان در کنکور نه‌تنها رشدی نداشته بلکه در پایین جدول قرار دارد.

ساری با انتقاد از رتبه‌های خوزستان در گروه ریاضی، علوم تجربی و انسانی بیان کرد: استانی که در بحث علم‌آموزی، دانش‌آموزانش مشکل‌دارند چگونه می‌تواند در آینده مدعی چانه‌زنی در تصمیم‌گیری‌های استانی و ملی باشد؟.

وی گفت: چنانچه وضعیت آموزشی استان به این صورت مدیریت شود مطمئناً دانش آموزان ما قدرت رقابت با دانش آموزان استان‌های دیگر ندارند.

ساری با بیان اینکه خوزستان بیش از 12 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی دارد، بیان کرد: آموزش‌وپرورش خوزستان در بسیاری از شاخص‌های آموزشی نسبت به استان‌های دیگر عقب است و مسئولان حوزه آموزشی استان به‌جای پرداختن به حل مشکلات سعی در ارائه آمار غلط به مردم‌دارند.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس عنوان کرد: وضعیت موجود آموزش‌وپرورش قابل‌قبول نیست و به‌زودی طرح سؤال از وزیر را مطرح می‌کنم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار