نماینده ولی فقیه در خوزستان پیشنهاد ثبت ۲۷ دی ماه (سالروز واقعه چهارشنبه سیاه) به عنوان روز ملی اهواز را مطرح کرد.
کد خبر: ۵۷۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 09 March 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیت وی برگزار شد، با اشاره به واقعه چهارشنبه سیاه در اهواز، اظهار کرد: پیشنهاد می شود روزی به نام اهواز در تقویم ملی ثبت شود.

وی ادامه داد: در روز ۲۶ دی ماه که خبر فرار شاه از ایران به ما رسید، ما در مسجد صاحب‌الزمان منطقه کمپلو بودیم و آقای خزعلی آنجا منبر رفته بود. در آنجا بود که خبر فرار شاه رسید و مردم به صورت خودجوش به خیابان ها آمدند و شادمانی کردند. در بعد از ظهر آن روز جامعه روحانیت اهواز تشکیل جلسه داد که این جلسه مصوباتی داشت.

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: از مردم دعوت کردیم که روز بعد یعنی ۲۷ دی در حسینیه اعظم جمع شوند. جلسه دیگری هم در دانشگاه تشکیل شد که آقای خزعلی آنجا رفت. در حال سخنرانی بودیم که خبر رسید تانک ها به طرف حسینیه‌ می آیند. شلیک را شروع کردند و همزمان هلی‌کوپترها هم از بالا می‌زدند. یک قتل عام برپا شد و عده زیادی شهید شدند. بعد از آن ما اعلام تحصن کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: هر یک از شهرهای استان خوزستان، روزی بزرگ را دارند و در تقویم هم روز ملی دزفول و خرمشهر به ثبت رسیده است. واقعه چهارشنبه سیاه، روز شاخص اهواز در دوران مبارزات انقلاب اسلامی بوده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار