وضع آموزشی استان را دریابیم؛
چرا با وجود دریافت میلیاردهاتومان عوارض و ظرفیت های قانونی از شرکتها و سازمان ها و موسسات و... و اعتبارات خوب اختصاص داده شده و حمایت های دولت، امروز این وضع آموزشی در استان را داریم؟!
کد خبر: ۵۷۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 09 March 2018

 یکی از شگردهایی که متاسفانه گاهی اوقات برخی مدیران یا مسئولان در جایگاههای مختلف و یا حامیان آنها برای طفره رفتن از پاسخگویی به انتقادات برمی گزینند دست یازیدن به مسائل قومی و یا بهره بردن از نام شخصیت های برجسته تاریخی و مورد احترام مردم برای فرار از انتقادات است.

این رویه ها گرچه شاید در اندکی از افراد بتوانند به مثابه هاله ای اثر کند ولی تاثیر مهمتر آن ابزاری نمودن نام این شخصیت ها و هزینه شدن آنها به پای ناکارامدی هاست که جفا در حق آنان تلقی می شود.

بگذریم. اخیرا پس از انتقاداتی که رسانه های مختلف و برخی نمایندگان مجلس(دکتر ساری نماینده اهواز) و... در فضای عمومی و مجلس نسبت به وضعیت آموزش و پرورش استان مطرح و اماری نگران کننده از رتبه و جایگاه استان ارائه نمودند برخی سعی کرده اند با بهره گیری از نام یکی از شخصیت های مبارز معاصر که از احترام بسیاری به جهت مبارزات حماسیِ ملی در میان مردم برخوردار است فضای نقد را تحت الشعاع قرار دهند. این هزینه کردن از نام ها می تواند این تلقی را ایجاد نماید که پاسخ درخور و مناسبی برای نقدها از وضع آموزش و پرورش استان از جانب متولیان امور وجود ندارد.

متاسفانه رتبه آموزش و پرورش استان در زمینه هایی که علی ساری یکی از نمایندگان استان در مجلس مطرح نمود بسیار نگران کننده و قابل تامل است و این موضوعی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت.

حوزه آموزش و پرورش با آینده فرزندان ما و اینده ایران عزیز سر و کار دارد و مساله ای نیست که خدای ناکرده بتوان منتقدان را با برچسب های قومی و...به حاشیه راند. اتفاقا مسئولان و نمایندگان و رسانه هایی که امروز نگرانی خود را از وضع موجود بیان می کنند می بایست مورد تقدیر و تشویق باشند.

مسئولان هم می توانند پاسخگویی پیشه کنند و جواب بدهند که چرا با وجود حمایت های بیدریغ دو استاندار امروز جایگاه خوزستان را باید در انتهای جدول رنکینگ استانها جستجو کرد؟

چرا با وجود دریافت میلیاردهاتومان عوارض و ظرفیت های قانونی از شرکتها و سازمان ها و موسسات و... و اعتبارات خوب اختصاص داده شده و حمایت های دولت، امروز این وضع آموزشی در استان را داریم؟!

اگر افرادی بخواهند با نام بزرگانی چون علیمردان خان به مصاف نقدهای یکی از نمایندگان استان در مجلس بروند باید پرسید ایا نقدهای رسانه ها و یا پیگیری ها و تذکرات سازمان بازرسی کشور و...را چگونه می خواهند توجیه کنند؟!

بهتر است بجای ورود به مسایل حاشیه ای اینچنین، نگران نسل آینده ساز سرزمین مان باشیم. نسلی که امروز در عرصه تعلیم و تربیت قرار است پرورش یابد و آموزش ببیند.

این مساله که سرمایه انسانی و آموزش آن، نقش سرنوشت ساز و تعیین کننده در چرخه توسعه بعهده دارد را سالیان سال است که جامعه شناسان و حتی اقتصاددانان بر آن تاکید کرده اند. براستی ما امروز با سرمایه انسانی این کشور و استان چه می کنیم؟ به اینها بیندیشم و هرجا که ناکارامدی می بینیم بگوییم و تغییر وضع موجود را بخواهیم. نمایندگان محترم و رسانه های منتقد هم بدون نگرانی از فضاهای حاشیه ای همچنان به رسالت قانونی و پیگیری مطالبات مهم و واقعی مردم بکوشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار