امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص مساله بی‌حجابی، گفت: صحیح نیست که هرکس هرکاری بخواهد انجام دهد؛ ما با خدا پیمان بسته‌ایم و تا آخرین قطره خون بر سر عهد خود خواهیم ایستاد.
کد خبر: ۵۷۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 09 March 2018

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (18 اسفند) در اهواز با بیان اینکه امروز روز جشن به مناسبت عید ولادت حضرت فاطمه(س) است، اظهار کرد: وقتی جبرییل می خواهد خمسه طیبه را نام ببرد، از حضرت فاطمه شروع می‌کند. یکی از علما در کتاب خود می‌گوید در اخبار صحیفه تا 20 اسم و لقب برای حضرت زهرا آمده است.

وی افزود: از القاب ایشان "کوثر" است؛ در زمانی که اعراب با اعتقاداتی که داشتند دختران را اولاد حساب نمی‌کردند، آیه کوثر بر حضرت محمد (ص) نازل شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: حضرت محمد(ص) ایشان را ام ابیها خواند، به آن معنی که به قدری در حق پدر دلسوز است که برای پدرش مادری می‌کند. حضرت علی(ع) نیز می‌فرماید ایشان بهترین کمک کار من در کارها است.

آیت الله موسوی جزایری در خطبه‌های دوم نماز جمعه تصریح کرد: این هفته، هفته درختکاری است که زمان محدودی دارد و فرصت درختکاری همین حالا است و امیدواریم اینکار فراموش نشود، چرا که شدیدا مورد نیاز کشور است.

وی بیان کرد: 21 اسفند روز راهیان نور نام گرفته است که این نامگذاری ابتکار به‌جایی است. کاروان‌های راهیان نوری که امروز از سراسر کشور می‌آیند، از شش میلیون نفر تجاوز کرده است و این افراد در ایام عید برای بازدید می‌آیند تا به یاد فرزندان رشید اسلام باشند. سه شنبه نیز روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید است که از خدمات بنیاد شهید صمیمانه تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: رهبر انقلاب روز گذشته فرمودند که چیزی که ایشان را نگران کرده است و از زبان برخی شنیده می‌شود و بار منفی زیادی دارد، کلمه‌ حجاب اجباری است؛ در نظام اسلامی کسی حق ندارد هیچ گناهی را به صورت علنی انجام دهد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: صحیح نیست که هرکس هرکاری بخواهد انجام دهد. شما یا انقلاب اسلامی کردید یا نکردید! این انقلاب برای خدا بود. رهبر می‌فرماید هیچ عمل حرامی در ملاعام مجاز نیست.

وی افزود: در خصوص مساله بی‌حجابی، جوان‌های مردم چه گناهی کرده‌اند که می‌بینند و تحریک می‌شوند؟ این‌ها کج سلیقه‌گی است. ما با خدا پیمان بسته‌ایم و تا آخرین قطره خون، بر سر عهد خود خواهیم ایستاد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم حمایت از محرومین و کارگران از سوی مسوولان، گفت: از مسوولان می‌خواهم به این قشر توجه کنند و سعی کنیم مشکلات آن‌ها را حل کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار