سفیر ایران در انگلیس دقایقی پیش خبر داد عده‌ای، سفارت ایران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند.
کد خبر: ۵۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 09 March 2018

 

تعرض به سفارت ایران در لندن

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس دقایقی پیش تأیید کرد عده‌ای، سفارت ایران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند.

آقای «بعیدی‌نژاد»، در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور، و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.»

سفیر ایران در لندن، در پیام دیگری در توئیتر با انتشار تصویر بالا نوشت: « متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.»

بی‌بی‌سی فارسی تعداد متعرضین به سفارت ایران را 4 نفر ذکر کرده و گفته که هنوز کسی بازداشت نشده است.

فرقه شیرازی که از آنها به عنوان «شیعه انگلیسی» هم یاد می‌شود، تحت تاثیر فردی به‌نام سید صادق شیرازی است. طرفداران وی از جمله «یاسر حبیب»، صاحب شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگیز در جهان اسلام شهرت دارند. شبکه تحت مدیریت یاسر حبیب، اقدام به پخش زنده تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریور سال 1395 در خصوص این فرقه و فعالیت‌های آن فرموده بودند: «اینکه شما می‌بینید رادیوها یا تلویزیون‌هایی در دنیای اسلام به وجود می‌آید که کار آنها این است که به‌عنوان شیعه و به نام شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه‌ی فِرق اسلامی بدگویی کنند، این معلوم است که بودجه‌اش بودجه‌ی خزانه‌داری انگلیس است؛ این بودجه‌اش بودجه‌ی انگلیس [است‌]، این شیعه‌ی انگلیسی است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آذرماه همان سال نیز فرمودند: «امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی هست، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمانها [کشته می‌شوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می‌شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می‌شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتشها می‌دمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعیشان این است که مسلمانها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است؛ امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.»

این تعرض در شرایطی صورت گرفته که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی هنوز در لندن به سر می‌برد.

انتظار می‌رود با احضار سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض تهران به بی‌تدبیری لندن در دفاع از اماکن دیپلماتیک ایران به طرف انگلیسی ابلاغ گردد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار