عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش هزار میلیارد تومانی بودجه سالانه منطقه آزاد اروند به منظور خدمات رسانی و رفع محرومیت های شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شد.
کد خبر: ۵۷۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 10 March 2018

 

بودجه منطقه آزاد اروند هزار میلیارد تومان افزایش یافته است

عامر کعبی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین کلنگ زنی زیر ساخت های معابر سایت ۱۱۸ هکتاری مسکن مهر آبادان عنوان کرد: در این مقطع که کشور با مضیقه شدید از لحاظ بودجه های عمرانی مواجه شده، در آبادان شاهد کلنگ زنی و افتتاح پیاپی پروژه های عمرانی هستیم، حجم فعالیت های انجام شده طی دو سال گذشته در این شهرستان به طور واقعی قابل توجه بوده است.

وی اظهار کرد: علی رغم اینکه ۹۵ درصد از بودجه سال های ۹۵ و ۹۶، صرف پیکره دولت می شد و تنها پنج درصد آن به بخش عمرانی اختصاص داده شد، اما پروژه های ملی کلانی همچون فاز دو پالایشگاه آبادان با مشارکت کشور چین و اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد دلاری و ۱۷ هزار میلیارد تومان آغاز شد؛ به طور قطع این پروژه به چرخه اقتصادی منطقه کمک فراوانی می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس معافیت ۷۰۰ میلیون دلاری که در اختیار سازمان منطقه آزاد در قالب مصوبه ای با موافقت و امضاء ۱۶ نفر متشکل از برخی اعضای دبیرخانه مناطق آزاد، وزیر اقتصاد و نمایندگان مردم قرار گرفت، سالانه هزار میلیارد تومان به بودجه منطقه آزاد اضافه شد. این اعتبار در قالب امضاء تفاهمنامه های مختلف با دستگاه های خدمات رسان در شهرهای آبادان و خرمشهر باید صرف بهبود وضعیت آنان شود.

کعبی گفت: شهرداری آبادان بدهی های بسیاری دارد اما در این چند وقت اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه توسعه شهری انجام داده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حامی و پشتیبان مجموعه شورای شهر و شهرداری هستند، در همین راستا این ظرفیت وجود دارد که پروژه های نیمه تمام در حوزه شهری به سرانجام برسد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار