مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه گفت: 10 هزار هکتار از محصول گندم پاییزه شهرستان به دلیل خشکسالی و کم‌آبی دچار خسارت 100 درصدی شدند و از بین رفتند.
کد خبر: ۵۷۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 10 March 2018

سید داوود علوی فر اظهار کرد: امسال به دلیل خشکسالی، عدم مدیریت منابع آبی رودخانه زهره توسط وزارت نیرو و برداشت‌های بیش از حد از این رودخانه در بالادست، بخشی از اراضی پاییزه این شهرستان دچار خسارت صدرصدی شده‌اند.

وی افزود: مزارع گندم آبی بخش مرکزی امیدیه که از طریق رودخانه زهره تامین آب می‌شوند، در سطح 10 هزار هکتار به دلیل خشکسالی و عدم مدیریت منابع آبی در این رودخانه توسط وزارت نیرو و برداشت‌های غیرمجاز و بیش از حد در حوزه‌های بالادستی به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد، خسارت صد درصدی دیدند و کاملا از بین رفتند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه با اشاره به خسارت خشکسالی به اراضی پاییزه شهرستان تصریح کرد: انتظار داریم دولت برای جبران خسارت وارد شده به بخش کشاورزی شهرستان امیدیه ناشی از مشکلات آبی، به نحو متقضی در این باره چاره‌اندیشی کند.

علوی فر خاطرنشان کرد: جبران خسارت، تغییر نگرش مدیریتی نسبت به منابع آبی کشور و تامین حق آبه‌‌های حوزه‌های پایین‌دستی باید در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار