مسئول اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان باید تا پایان سال شمسی، یعنی 28 اسفندماه در کلاس های درس حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۵۷۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 11 March 2018

یوسف داوودی اظهار کرد: با توجه به مساله ریزگردها و عقب‌ماندگی‌های فعالیت‌های آموزشی که ناشی از تعطیلی‌های مکرر مدارس است، دانش‌آموزان باید تا پایان سال شمسی یعنی تا پایان روز 28 اسفندماه در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

وی افزود: همچنین پس از اتمام تعطیلات نوروز، دانش‌آموزان باید 14 فروردین‌ماه در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند. این مطلب نیز به صورت بخشنامه به ادارات ابلاغ شده است.

مسوول اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هر ساله به دلیل پدیده نامیمون گرد و غبار، مدارس روزهای زیادی تعطیل می‌شوند. البته اخیرا مساله آلودگی هوا نیز به این مشکل افزوده شده است. با توجه به اینکه ما در یک رنکینگ کشوری نیز سنجیده می‌شویم باید برای ارتقا در این رنکینگ، کیفیت آموزش را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای بررسی راهکارهای جبران این عقب‌ماندگی آموزشی برگزار و پیشنهادات به تفکیک در اختیار مدیران مناطق قرار داده شد. با توجه به اینکه شدت ریزگردها در مناطق مختلف استان یکسان نبوده است، مدارس برخی مناطق حتی 16 روز تعطیلی نیز داشته‌اند، برخی مناطق نیز دو یا سه روز تعطیلی داشته‌اند. به همین دلیل نیز در خصوص راهکاری که برای جبران این مشکلات در نظر گرفته می‌شود، به روسای مناطق تفویض اختیار شده است و در نهایت با مشارکت انجمن اولیا، مدرسه و... راهکاری که مناسب منطقه است، برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار