استاندار خوزستان تاکید کرد:
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مطالعه شده و جامع برای مقابله با حوادث، گفت: باید یک مطالعه جامع برای مقابله با بحران‌ها داشته باشیم و در یک بررسی منطقه‌ای، مناطق مختلف با توجه به نوع احتمال بحران تجهیز شوند تا در هنگام وقوع بحران در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 11 March 2018

غلامرضا شریعتی در گردهمایی مسئولان سازمان مدیریت بحران و مدیران کل بحران سراسر کشور که امروز (یکشنبه 20 اسفند) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جغرافیای ایران از آسیب پذیرترین بخش‌ها است که هر ساله در این بخش حوادث موجب وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به کشور می‌شود. توسعه زندگی اجتماعی و گسترش شهرها بدون رعایت اصول و ضوابط مهندسی، حوادث اقلیمی و عدم توجه به شهرسازی، ابعاد حوادث طبیعی را گسترش می‌دهد.

به گزارش "تابناک" وی افزود: خوزستان با قرارگیری در دامنه گسل‌های پرخطر و اقلیم خاص و داشتن حداقل 31 بلا از 41 بلای شناخته شده، از این موضوع مستثنی نیست. ضرورت اتخاذ استراتژی مناسب در ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مناطق امری اجتناب‌ناپذیر است که در گذشته نسبت به سایر مناطق کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برای کاهش آسیب‌پذیری ابتدا باید مناطق و آسیب‌ها را شناسایی کنیم و لازمه آن یک مطالعه جامع، فنی و دقیق است.

استاندار خوزستان گفت: در سال 96 خوزستان شاهد 150 مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، 50 مورد وقوع پدیده ریزگردها، بیش از 100 مورد زلزله بالاتر از سه ریشتر، وارونگی هوا، خشکسالی و... بوده است. مشکلات تنفسی را نیز در دو سال گذشته داشتیم که مدیریت و کنترل شد.

شریعتی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در خصوص کنترل گرد و غبار، احداث کانال آبیاری عرصه‌های ریزگرد به طول 47 کیلومتر و عرض 50 متر و عمق 1.5 تا 3 متر، نهال‌کاری و مالچ‌پاشی، تجهیز خوزستان به 25 دستگاه سنجش آلودگی هوا و به روزرسانی دستگاه‌های سنجش زلزله در استان بوده است.

وی با تاکید بر لزوم یک برنامه‌ریزی مطالعه شده و جامع برای مقابله با حوادث، گفت: ما با توجه به نوع حادثه رخ داده تصمیم می‌گیریم و اقدام می‌کنیم اما باید یک مطالعه جامع برای مقابله با بحران‌ها داشته باشیم و با انجام یک بررسی منطقه‌ای، مناطق مختلف با توجه به نوع احتمال بحران تجهیز شوند تا در هنگام وقوع بحران در کمترین زمان ممکن مشکل را رفع کنیم. اداره‌کل پدافند غیرعامل این کار را آغاز کرده و اداره‌کل مدیریت بحران نیز آن را در دستورکار قرار داده است.

استاندار خوزستان افزود: به سازمان برنامه و بودجه خوزستان تاکید کردم که در سال 97 اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای تجهیز استان به دستگاه‌های لازم برای مدیریت بحران‌های احتمالی در خوزستان در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار