نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعیت ریزگرد ها ره‌آورد جنگ نابکارانه با طبیعت است و ما به‌جای آبادی طبیعت به جنگ طبیعت پرداختیم.
کد خبر: ۵۷۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ 11 March 2018

آیت‌الله محسن حیدری پیش از ظهر امروز در همایش نخستین مجمع سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: چه سلامت روانی و چه سلامت جسمانی یکی از زیربناهای اساسی زندگی بشر است که بدون آن زندگی انسان همراه با درد و رنج است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در خدمت سلامت باشند، گفت: سلامت زمینه‌ساز همه دستگاه‌ها است و بدون سلامت هیچ دستگاهی نمی‌تواند کاری را انجام دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین مجمع سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: برگزاری این مجمع به‌منظور به فعلیت درآوردن ظرفیت دستگاه‌های اجرایی است در غیر این صورت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به‌تنهایی از پس این حوزه بر نمی‌آیند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه بحث پیشگیری و درمان در حوزه سلامت مقدم بر همه مسائل است، عنوان کرد: پرهیز از غذاهای مضر باید در رأس همه برنامه‌ها باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه عمده بیماری‌های تنفسی که در سال‌های اخیر در استان مطرح‌شده معلول ریزگردها است، عنوان کرد: به‌طور حتم محیط‌زیست وقتی حالت طبیعی و عادی خود را از دست دهد شرایط غیرطبیعی می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که ریزگردها 60 برابر حد مجاز می‌شوند چرخه اقتصاد، تولید نفت و کشاورزی تعطیل می‌شود، چگونه می‌توانیم سلامت مردم استان را تأمین کنیم.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مشکلات ناشی از ریزگردها در رأس همه بیماری‌ها است و استرس و ناامیدی را در بین مردم به وجود آورده است، گفت: اگر بخواهیم چیزی را درمان کنیم ابتدا باید درد را مشخص می‌کنیم بعد دنبال نسخه درمان برویم وگرنه به‌صورت شیر یا خط نمی‌توانیم مسائل را درمان کنیم.

وی بیان کرد: واقعیت ریزگرد ها ره‌آورد جنگ نابکارانه با طبیعت است و ما به‌جای آبادی طبیعت به جنگ طبیعت پرداختیم.

آیت‌الله حیدری افزود: به‌طور مثال خلیج‌فارس و تالاب‌ها حقابه‌ای دارند که خلیج‌فارس بر اساس قاعده طبیعی جزر و مد اگر حق آبه آن تأمین نشود آب‌شور تقدیم ما می‌کند و خوزستان را تبدیل به شوره‌زار می‌کند و تالاب نیز خشک‌شده و مستعد پرتاب شدن خاک نرم به هوا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دست‌کاری جلگه‌ای مانند خوزستان که می‌تواند کل مواد غذایی موردنیاز کشور را تأمین کند مشکلات عدیده‌ای را در استان رقم زد، بیان کرد: با انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر نه‌تنها سر مردم استان بلکه کل کشور را به درد آوردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیران کشوری تصمیم عاقلانه بگیرند و جلوی پروژه انتقال آب را بگیرند، عنوان کرد: مسئولان این پیام را از مردم خوزستان به مسئولان کشوری ارسال کنند و بگویند بحث انتقال آب سرمنشأ همه تبعیض‌ها و نابرابری‌ها در استان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار