مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از دریافت مجوزهای لازم به منظور احداث ۶ اسکله و اعطای تسهیلات آسان و بدون سقف با هدف توسعه گردشگری دریایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 12 March 2018

محمد محسنی قلعه قاضی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نخستین جلسه کمیته راهبردی گردشگری اروند و کارون اظهار کرد: بر اساس ابلاغ سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مجوز احداث ۶ اسکله در بندر خرمشهر صادر شده و از سال آینده جانمایی و احداث این اسکله ها در دو طرف دیواره کارون آغاز خواهند شد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی این شهرستان از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی با اعطای تسهیلات بدون سود و در کوتاه ترین زمان ممکن حمایت می کند.

محسنی قلعه قاضی به تهیه نقشه جامع برای جذب و ساماندهی سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: نقشه راهی برای فعالیت های توسعه ای با محوریت دریا تهیه شده، در همین راستا پروژه های ارائه شده در این خصوص با دقت فراوانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین تا کنون ۲۶ تا ۳۰ حرفه و صنف در این حوزه شناسایی و تا یک ماه آینده آماده و اعلام عمومی خواهد شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر هدف از تهیه این نقشه جامع را افزایش اطلاعات علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و در ادامه افزود: در همین راستا یک مرکز آموزشی در حوزه گردشگری افتتاح خواهد شد، این آموزشگاه در کوی آریا واقع در خرمشهر قرار گرفته و در اولین گام فعالیت این مرکز، از میان یک صد نفر متقاضیان بومی ۳۰ نفر برای آموزش انتخاب شدند.

وی همچنین از انعقاد تفاهنمامه ای برای جذب شناورهای گردشگری عراقی در رودخانه های کارون و اروند خبر داد و گفت: بر اساس یک تفاهمنامه، چهار شناور گردشگری دریایی عراقی به شناورهای موجود در بندر خرمشهر اضافه خواهند شد؛ در مجموعه ۵۲۰ صندلی سفر استاندارد برای گردشگرهای دریایی در کارون و اروند فراهم می شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار