شهردار آبادان:
شهردار آبادان گفت: سهم این شهرستان از محل دریافت عوارض آلایندگی ۵۸ میلیارد تومان است که این اعتبار در میان شهرداری های آبادان، اروندکنار و چوئبده تقسیم شد.
کد خبر: ۵۷۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 12 March 2018

حسین حمید پور عنوان کرد: سهم آبادان از محل پرداخت عوارض آلایندگی در مدت مشابه سال قبل ۸۰ میلیارد تومان بوده است؛ این شهر برای آباد شدن به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در بخش های مختلف همچون؛ پیاده روسازی معابر و آسفالت و به صورت کلی پروژه های عمرانی هزینه شود و چهره شهر از وضعیت کنونی خارج شود.

وی کنترل هزینه ها را شعار اصلی در انجام امور شهرداری دانست و افزود: در چهار ماهه اخیر سال از محل سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان، اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری واریز شد. به صورت ماهانه مبلغ ۹ میلیارد تومان بابت حقوق و بیمه دو هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری و پیمانکاران تامین نیروی انسانی پرداخت می شود.

حمید پور تصریح کرد: سیاست اصلی شهرداری آبادان برای سال ۹۷، آغاز پروژه ساحل سازی بهمنشیر با هدف بهره گیری از ظرفیت های ساحلی و ورزش های آبی شهرستان است، در بحث احداث جزیره شادمانی نیز فراخوان منتشر شده تا پیمانکارانی که تمایل به همکاری دارند، در این خصوص وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: استحکام بخشی بدنه رودخانه بهمنشیر باید به طور مجدد و در قالب عملیات شمع کوبی و یا یک روش جایگزین دیگر انجام شود؛ سپس عملیات پیاده روسازی و فضای سبز بلوار ساحلی را نیز به انجام پذیرد، در طرح موجود بلوار ساحلی آبادان و خرمشهر به یکدیگر متصل می شوند.

شهردار آبادان تصریح کرد: برای اجرای این طرح و تملک اراضی در مسیر اجرای آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، در این زمان فعالیت مطالعاتی و امکان سنجی این طرح به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه موفقیت شهرداری ها منوط به همراهی سرمایه گذاران است، گفت: باید بسترهای لازم برای انجام فعالیت و جلب اعتماد سرمایه گذاران مهیا شود، تسهیل در قوانین و صدور پروانه ها به عنوان یکی از شرایط جلب و جذب سرمایه گذار از سوی شهرداری انجام می شود.

حمید پور افزود: بازسازی دوران خوبی برای آبادان نبود، هرچقدر که مردم از دوران پیش از جنگ خاطرات خوبی را در ذهن دارند، اما از دوران بازسازی خاطرات خوبی را به یاد نمی آورند و این در حالی است.

شهردار آبادان تصریح کرد: حدود ۴۰۰ نفر که ۲۰درصد از نیروهای شهرداری محسوب می شوند و به چهار درصدی ها معروف هستند، در صورتی که اعتبار لازم برای بازخریدشان محقق شود، به صورت ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان (حقوق مربوطه به این افراد) به چرخه شهرداری باز می گردد.

حمید پور گفت: امید می رود تا ظرف ماه های آینده بتوان در این باره گام های موثری برداشت، به دنبال این هستیم تا در شش ماهه نخست سال آینده بتوانیم با خروج تدریحی این افراد از پیکره شهرداری، سیستم را چابک تر کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان در بحث بافت فرسوده در کشور جایگاه دوم را دارد، افزود: آبادان نیز در بحث بافت فرسوده جایگاه دوم استان را در اختیار دارد، در همین راستا مقرر شده تا در زمینه مقاوم سازی بافت های فرسوده، تسهیلاتی به شهروندان داده شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار