عملیات کاشت ۳۲ هزار مترمربع فضای سبز در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با حضور مدیران سازمان منطقه ویژه و رئیس کل حراست شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹ 13 March 2018

مدیرعامل و مسئولین این سازمان، به مناسبت هفته منابع طبیعی، با کاشت چند اصله نهال، عملیات اجرایی توسعه فضای سبز منطقه ویژه در سال ۹۶ را آغاز کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات نیروهای تلاشگر فضای سبز که در طول سال خصوصا در گرمای تابستان خوزستان برای زنده نگهداشتن فضای سبز منطقه تلاش می‌کنند، گفت: در محیط های صنعتی مثل منطقه ی ما تنها چیزی که می تواند فضا را مطبوع کند فضای سبز و طبیعت است.

سید امید شهیدی نیا افزود: از ابتدای تاسیس منطقه ویژه توجه به توسعه ی فضای سبز به خوبی دنبال شده و هم اکنون نیز استمرار دارد. شهرداری منطقه به خوبی این سیاست را دنبال می کند و باید در نظر داشت که نگهداری اصولی و علمی این فضاهای سبز مهمتر و سخت تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر چه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نسبت به سایر مناطق صنعتی از وضعیت مطلوبتری برخوردار است اما تا رسیدن به یک نقطه استاندارد و مطلوب فاصله داریم و برای این منظور هر ساله بایستی با برنامه ریزی سطح فضای سبز منطقه را افزایش دهیم.

پروژه توسعه فضای سبز منطقه در سال ۹۶، در آبان ماه امسال، با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال برای سبز کردن ۳۲ هزار مترمربع از سطح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کلید خورده است که عملیات کاشت آن، امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶) آغاز شد.

این پروژه که تا یک ماه دیگر به پایان می رسد، تاکنون ۲۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی داشته است. شهرداری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بنا دارد که در سال آینده ۳۰ هزار مترمربع را زیر کشت فضای سبز خواهد برد که احتمال افزایش ۲۵ درصدی آن نیز وجود دارد.

در ادامه ی این مراسم، اعضای هیات رئیسه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن حضور در نهالستان سازمان، از رئیس کل جدید حراست شرکت ملی صنایع پتروشیمی استقبال کرده و به همراه وی در این نهالستان چند اصله نهال کاشتند و با سایر نیروهای فضای سبز دیدار و گفتگو کردند.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار