لاهیجان زاده:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عرصه‌های ریزگردی که اکنون در حال کشت نهال در آن‌ها هستیم، ماحصل 40سال روش‌های نادرستی بوده که برای توسعه در کشور انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 14 March 2018

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز، 23 اسفندماه در مراسم کاشت نهال در 180هکتار از عرصه‌های فوق بحرانی در اهواز اظهار کرد: عرصه‌هایی که در حال نهال‌کاری در آن‌ها هستیم در مقایسه با عرصه‌هایی که وجود دارد، بسیار ناچیز است.

وی با بیان این‌که به دلیل مختلف عرصه‌ها در حال تبدیل شدن به کانون ریزگرد هستند، افزود: عرصه‌های ریزگردی که اکنون در حال کشت نهال در آن‌ها هستیم، ماحصل 40سال روش‌های نادرستی بوده که برای توسعه انجام داده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در زمان جنگ همه ایران به میدان آمدند و اکنون نیز برای حل مشکلات خوزستان همه باید کمک کنند زیرا دولت به تنهایی از عهده این کار بر نمی‌آید و همه باید پای کار بیایند تا با مشارکت شاهد حل مشکلات باشیم.

لاهیجان زاده بیان کرد: در سال‌های گذشته هر زمان که از مسایل محیط زیست حرف می‌زدیم، بسیاری از مدیران و مسئولان فکر می‌کردند که این مسایل، مشکلات اداره محیط زیست هستند. زمانی که در چند سال گذشته در رابطه با فعالیت نفت در هورالعظیم صحبت می‌کردم عنوان می‌شد که مشکل شما با بحث تالاب است و هرطور که می‌دانید مشکل را با نفت حل کنید.

وی ادامه داد: آن زمان فکر نمی‌کردند مساله‌ای که سازمان محیط زیست مطرح می‌کند، اکنون باعث بروز مشکلاتی در زمینه‌های مختلف شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد بحث‌های محیط زیست به مسایل امنیتی کشور مربوط شود. بحث محیط زیست به تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی مرتبط است و باید به این مسایل توجه شود.

لاهیجان زاده با اشاره به کشت 180هکتار نهال در کانون ریزگردهای خوزستان توسط بانک مهر اقتصاد اظهار کرد: این کار بزرگی از سوی این بانک است و بابت این کار از بانک مهر اقتصاد تشکر می‌کنم و امیدواریم این کار به الگویی برای دیگر بانک‌ها تبدیل شود تا بانک‌های دیگر نیز گوشه‌ای از کار را بگیرند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار